donderdag 30 juli 2015

SEPIA-KERST

Als het hartje zomer zo maar een paar dagen regent wat doe je dan??
Juist, heeeel veeeel eenvoudige kerstkaartjes maken en dat is met die enige MD-sepia-plaatjes CT1504 en wat kleine toevoegingen zo gedaan!!
De basis is overal een klein standaard ecrukleurig kaartje.
Daar had ik nog een grote stapel van met envelop dus dit was de gelegenheid ze te gebruiken want de meeste kaarten die ik maak zijn toch wel 15x15 cm. 
Alle randen van de sepiaplaatjes zijn bewerkt met Vintage Photo Distress Ink en daar heb ik ook het woordje Kerstfeest mee gestempeld.
 
 
Hier heb ik uit glanzende cardstock een Spellbinders-oval scalop onder het plaatje geplakt.
Het DP is van de Action van jaaaren geleden. Ik heb verder nog drie plakpareltjes en een klein satijnen strikje toegevoegd.
 
 
Het stippenpapier is uit een blokje van Melissa Francis en is gemat op Kraft.
Voor de verandering heb ik hier eens de gekartelde poinsettia van MD gestanst uit glanzende  ecrukleurige cardstock en Kraft.
Een grote brad in het midden van de grootste en een sneeuwster met plakpareltje in de twee kleinere. 
                                
 
Deze kaart heeft hetzelfde papier als die hier boven en in het echt heeft het een warmere bruine uitstraling maar ik kreeg het gewoon niet beter op de foto.
Hier heb ik onder een organzastrikje de hulsttakken van MD  gedaan omdat het piepkleine vogeltje ook op zo'n takje zit. Voor het contrast heb ik de randen en de nerf bewerkt met een Karisma Color potlood kleur "Raw Umber" en ook hier wat plakpareltjes geplakt.
 
Van iedere kaart heb ik er 3 gemaakt en nu staat de teller voor 52 WTC op 26 en dat in week 31 dus ik loop niet eens zo heel veel achter.
Het heerlijke zomerweer is gelukkig in aantocht maar als het zonnetje ons weer eens in de steek laat ga ik vrolijk verder want er liggen nog meer van die mooie plaatjes klaar. Zo haal ik december op mijn sloffen en straks heb ik alle tijd voor de "bewerkelijke" kaarten voor de mensen die het echt waarderen een zelfgemaakte kaart te krijgen.....prettig idee!
 
Lieve groetjes,
 

29 opmerkingen:

Je@net zei

Wat een mooie serie kerstkaarten heb je gemaakt, Irene!

Lia zei

Meteen maar drie op een rij! Wat zijn ze gaaf die sepia plaatjes.
Lia xx

Marijke zei

Dat zijn alle drie mooie kerstkaarten, dezelfde piertjes maar toch anders. Heel knap gedaan. En fijn dat je meedoet met 52 WTC. Groetjes Marijke.

Home sweet home zei

WOW...STUNNING and so SWEET cards. Love the colours and image:D

Have a nice day.

Merethe

Sonja zei

Zo heb ik de kerstkaarten in sepia nog niet vaak de revue zien passeren. Je brengt me op ideëen ! En je komt vast aan je aantal op je sokken.

groetjes,
Sonja

marian zei

Je hebt een prachtige serie kerstkaarten gemaakt.
Groetjes van Marian.

Trijntje zei

Hoi Irene. Je bent maar actief geweest met deze leuke plaatjes.! Ik heb ze ook al.... Mooie cas kaarten heb je ermee gemaakt. Je bent even flink opgeschoten. Dat kan met dit nare weer. Alhoewel vandaag viel het mee.. We hebben de hele middag aan het IJsselmeer bij Lemmer gezeten. Skûtsjesilen. Dat was heel leuk met deze wind. En het bleef bijna droog! Dus dat was prima. Wij genieten nog wel tussen de slechte dagen door!
Het slechte weer gewerkt dus dan maakt het voor ons niet uit wel voor de mensen die vakantie hebben is het erg jammer. Maar het weekend zal het beter worden. Dus we hopen nog op wat mooi weer. Groeten Trijntje

Suzan zei

Prachtige kerstkaartjes heb je gemaakt Irene!
Groetjes Suzan

corryskaart zei

hoi irene
jij gaat even lekker met al die mooie kerstkaarten, vind ze heel mooi rustig en toch stralende kerstkaart
groetjes corry

Rosina zei

Heel mooi zijn deze sepia kerstkaartjes Irene...SCHITTEREND!!

groetjes Rosina

Wilma de Korte zei

Prachtige kaartjes Irene!
Een heerlijk gevoel dat er al een stapeltje klaar ligt :)
Liefs, Wilma

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een hele mooie serie Irene en ik vind toch dat die kleine details het weer doen, zoals die mooie hulsttak, de pareltjes op het lintje en de mooie brad op de grote poinsettia. Vrij eenvoudig maar toch met aandacht gemaakt, knap vind ik.
Lieve groetjes Miranda

Nancy Soetaert zei

leuke tonsur-tonreeks heb je gemaakt, eenvoudig maar mooi. Tof met die hulsttak op dat ene kaartje!
groetjes, nancy

Lia zei

Prachtige kaartjes met deze hele leuke, maar vind ik moeilijke plaatjes, qua kleur dan, een idee dat is zeker.
Heel mooi zo,

groetjes Lia

Aartje zei

Ha Irene, jij bent goed bezig zeg. Wat een leuke serie in deze mooie kleuren.
Ik vind die met het hertje heel schattig.
Groeten, Aartje

Colinda zei

Wat een leuke kaartjes!! Gaat inderdaad goed, kan ik niet zeggen hoor loop nu al achter.
Een fijne avond,
Colinda

Kreatief met Maria zei

Prachtig dit is een mooie sepia kaart Irene.
Groetjes Maria

Ans Gilbert zei

jij hebt je voorraad lekker aangevuld met deze mooie sepia kaartjes, ook je CAS kaartje van je vorige post is superleuk !
groetjes,
Ans

helaas weer 6 weken mitella, geen kaarten maken en met 1 hand typen...

Nelleke zei

Zo, jij bent bezig geweest zeg! Mooie kleuren, ik zag ze vandaag al meer in deze tinten. Fijn dat je deze week meedoet . Groetjes, Nelleke DT

Danoesja zei

Hoi Irene
Wat zijn dit een prachtige kaartjes en je bent echt aan een inhaalrace bezig voor de kerst.....knap hoor.
Ik heb ook weer genoten van je vorige creaties en verhaaltjes en je tuin is zoooo mooi.......dan is het hier maar een wilde boel hihihi.
Mijn inspiratie is echt een beetje zoek, ik heb het ook druk met andere dingen en ondertussen ben ik kasten aan het opruimen......maar ik geniet juist ook van de mooie dagen die we tussendoor steeds hebben.
Ik wens je alvast een heel fijn weekend Irene.
Liefs, Danoesja

Mieke'S zei

Super mooie kaartjes!
Ja, die sfeer plaatjes ben ik helemaal weg van.
Fijn weekend.
Groetjes Mieke'S

Wil Frutsel zei

Prachtig trio Irene. Hele mooi CAS kerstkaarten met mooie sepia-plaatjes !!
xx Wilma

Wil Frutsel zei

Prachtig trio Irene. Hele mooi CAS kerstkaarten met mooie sepia-plaatjes !!
xx Wilma

Scraptastische hobby zei

Ik had ze al gezien gister, maar even geen tijd om te reageren! Zezijn idd. heel leuk en de onderste is mijn favoriet hoor met de bambi, hihi Staat je tuinstoel al weer klaar, want we moeten er maar weer van genieten gaan! Alvast een goed en zonnig weekend!
Liefs van Gerie

Anoniem zei

Heel mooie serie kerstkaarten Irene! Heel stijlvol en warm ook :) Je gaat lekker, je hebt er al 26! Heerlijk dat je zo goed op dreef bent en straks zonder kerstkaartenstress de maand december door kan ;) Heerlijk rustig aan die prachtige ideeën uitwerken voor de mensen die de zelfgemaakte kaart zo waarderen!
Groetjes Chantal

Stella zei

Je maakt prachtige kaarten en ik ben helemaal onder de indruk van de laatste....oeh met dat hertje.....Eindeloos mooi!
XX

GerJanne zei

Wat een enige kaartjes zijn het Irene. Heel mooie serie! EN ik ben het et Stella eens de laatste is de mooiste! Zij is gek van hertjes, trouwens...dus als je haar een kaartje gaat sturen met kerst, weet je welke het zal zijn, hihihi....
GerJanne

Angelique zei

Wow, wat een mooie serie kerstkaartjes. Ik vind ze schitterend.
lieve groetjes Angelique

Sylvia zei

Prachtige serie kerstkaarten,Irene.Wat een mooie kleuren.De plaatjes zijn ook heel mooi. Fijn weekend.

Groetjes,Sylvia.