zondag 3 juni 2018

Sterkte

Het zijn de kaarten die bij het leven horen en we geen van allen erg graag maken, laat staan moeten versturen. Maar toen wij van de week géén sombere kaart maar een kleurrijke vol prachtige klaprozen kregen wist ik direct wat het moest worden.


Een witte kaart van 10,5 x 14,5 cm met er op een stuk cardstock  dat is uitgesneden met een nieuwe stans met een stiksteekje en een schulpje van MFT.
Er op uit groene en rode cardstock de Poppies van Memorybox waarvan de rode bloemen met een foampje iets verhoogd zijn opgeplakt en ik hier en daar een randje heb omgevouwen.
Sterkte is van een clearstamp van CraftEmotions.

Alle reacties op de vorige post kwamen via mijn gmailaccount binnen dus het werkt maar.....ineens is álles no-reply geworden en zijn er géén mailadressen meer te zien van de mensen waarbij dat vroeger wél was en dat vond ik nou nét zo leuk er aan: even snel iets terugmailen nav een leuke reactie/vraag! Ik vink het dus niet meer aan en zal nét als velen altijd al doen het blog bekijken maar....als er dan op een wat oudere post nog een reactie binnen komt heb je dát niet in de gaten en dat is wel jammer vind ik!

Lieve groetjes,




donderdag 31 mei 2018

HOERA HOERA!!!

Vandaag wordt Thijn 6 jaar en deze kaart is naar hem toe gevlogen............

                                     WEEEEEEEEEEEE...............DE DUIKVLUCHT.................


Op een witte kaart dp van een Action-babyblok dat wel heel erg leuk past bij het enige  3D-vliegtuigje met hondenpiloot uit het Britse Tijdschrift Make amazing cards.
Ter verhoging van de pret heb ik er een sliderkaart van gemaakt en dat was een heel gedoe want ondanks dat ik het vliegtuigje 3x had uitgeknipt was het een veel te slappe bedoening om het te laten glijden....grrrrrrr. Dus nog 1 x uitgeknipt (gelukkig heel veel velletjes in het blad!) en op stevige cardstock geplakt en het daarna uitgeknipt en alleen de propellor, het hoofdje en de bril als 3D...BINGO hihi!

                            PFF.....GEWOON WEER RECHTDOOR....OPLUCHTING...


Er achter een fishtail van MFT met in blauw en rood HOERA van een clearstamp van CraftEmotion er op en nog een ballonnetje met een houten 6 in zijn pootje.

Het weekend zijn we in Duitsland voor de 9e verjaardag van Moritz en daarna wordt het de hoogste tijd dat ik wat ga maken voor een trouwe blogdin en niet te vergeten onze kleine ZOE die bijna 1 jaar wordt ....maar op mijn hobby-zolder kun je zowat een ei bakken - schuin dak pal op het Zuiden - dus ik moet echt even moed verzamelen!!!! 

 Fijne dag,






Challenges:

AYLI/fav flora-fauna/LOVE my garden but cute animals steal my heart even more
CraftyFriends-84/B=boy, blue, birthday
SeizetheB-Day/patterned paper 

woensdag 30 mei 2018

2 x Happy Birthday

Vandaag twee kaarten voor twee blogdinnen die net na elkaar jarig zijn.
Maar éérst een warm welkom aan Margreet als nieuwe volger, gezellig!
Misschien doe ik nu andere nieuwkomers te kort maar ik kan het niet meer bijhouden. Wekelijks verandert het aantal (ook bij Bloglovin) en ik zie lang niet altijd nieuwe koppies.
En wie er vertrekken .............dáár heb ik al hélemaal geen kijk op maar ik kan er niet echt mee zitten want ik blog voor de pret en als "document/dagboek" om te blijven zien wat ik in de loop der jaren heb gemaakt en de rest is leuke (en soms minder leuke) bijzaak!


Vandaag verjaart Diny en zij houdt van CAS, kraft en wit.
Op een kraftkaart, witte cardstock en op een strook kraft met Versamark en WOW-embossingpoeder de Bordering Blooms van SU gestempeld en ze met Derwent Coloursoft potloden ingekleurd. Ik heb nu eindelijk ook een anti-statisch kussentje dus in het vervolg hoop ik dat het embossen helemaal perfect zal gaan! Daarna heb ik de strook doorgeknipt en op de kaart geplakt.
Happy Birthday is van Crealies en de twee houten vogeltjes van Xenos.

Voor Jeanet die ook van CAS houdt en morgen jarig is heb ik deze kaart gemaakt.


Een smalle lange witte kaart met er op dp van een Wibra-blokje.
Uit een ander velletje het kleine envelopje gestanst.
De tekst op de brief had ik met Sahara Sand-inkt gestempeld maar dat was veel te flets dus ik ben er met een gelpen overheen gegaan en daarmee heb ik ook het kleine hartje er onder bewerkt. Op alle andere hartjes alleen het kleine hartje in het midden voor wat contrast.


De bloemetjes zijn ook weer van een herontdekte oude Joy-stans en verhoogd opgeplakt met in het hart een hotfixsteentje.


 

De blaadjes heb ik van deze MD-bloemenstans geknipt en de steeltjes zelf uit de cardstock gesneden en tot slot een strikje  uit naaigaren er op.


                                             
Bij deze wil ik graag iedereen die zo attent is geweest - op wat voor manier dan ook - te laten weten van "mijn" privacy-verklaring gebruik te willen maken héél hartelijk bedanken en in het bijzonder Isolina die me deze beeldschone borduurkaart heeft gestuurd met zelfs nog een leuk cadeautje er bij, zó niet nodig maar wel super lief!!!!!


Ze start per 1 juni een nieuw borduurkaartenblog Het Steelsteekje (leuke naam!!!) dus als dat jouw ding is, snel aanmelden en meedoen!!!!

De kaart hier onder voor Moritz is bij de special Happy Birthday Challenge van Passion for Promarkers één  van de 5 winnaars geworden en ik mag gaan shoppen bij



Morgen ben ik er weer met nog een leuke jongenskaart - ik maak ze graag!

Het heeft hier eindelijk gegoten, de tuin is een slagveld maar de ramen staan wijd open om de hitte het huis uit te krijgen..............wat zal ik slapen vannacht hihi!!!!

Fijne dag,






donderdag 24 mei 2018

9 jaar!!!

Wát ben ik lui op freubel- en bloggebied, kan het gewoon amper opbrengen met het heerlijke weer dat me naar buiten lokt en ik geef er dan ook heerlijk aan toe want je weet maar nooit hoe lang het zo blijft in ons stukje van de wereld.
Maar zo af en toe is er iemand jarig en natuurlijk ga ik dan met plezier aan de slag en zo dus ook voor ons stoere Duitse achterneefje Moritz dat op 7 juni al weer 9 jaar wordt!
Omdat ik graag aan wat challenges mee wil doen en de familie toch niet op mijn blog kijkt laat ik de kaart nu al zien.
Zijn grote passie is voetballen maar hij zit ook op een speciale zwemclub waar echt ongelooflijk veel van die mannekes wordt gevraagd maar hij draait er kennelijk zijn hand niet voor om en....geniet!! Dat doet hij met mooi weer ook in de (plastic) pool in de tuin dus ipv een voetbalkaart deze keer iets voor een waterratje!!

Bij  Marleen zag ik die enige schuifkaart dus daar ben ik mee aan de slag gegaan. Ik ben echt een ramp met patroontjes maar dit was appeltje eitje, pff opluchting whaha!


Op de witte kaart een stuk papier bewerkt  met de MFT-houtnerfstempel en Sahara Sand Memento inkt, de randjes nog even aangezet met Vintage Photo.
In de gleuf en op de strook die je optrekt een stukje golvenpapier uit de voorraad.
Het leuke manneke is Curly van CC Designs en is zoals altijd ingekleurd met Promarkers.
De metallic-karton golven zijn gemaakt met een Ali-stans, net als het visnet en de grote inktvis met wiebeloogjes die zo perfect bij de stempel past en weer eens iets anders is om "aan te trekken" hihi!
Nog wat visjes van MD, een zonnetje van Crealies, Joy-bubbels uit de snorkel,  wat sequins voor de bling en natuurlijk een 9 om het af te maken.


Geniet van het stralende weer, het weekend nog een schepje er boven op heb ik begrepen dus misschien moeten wij ook maar een verfrissende duik nemen😄😄!





Challenges:

PFP-445/special anniversary-birthday creations
CraftyFriends-84/B=birthday, boys, blue, beach, bubbles
LilPatch-82/anything goes
CCTC-531/little boy blue
AYLI-fav flora--fauna/IBesides crafting my garden is my other passion and I love love all the gorgeous flowers that surprise me every year but when it comes to card making I prefer cute scenes with characters and animals (sea life this time)
Seizetheb-day/patterned paper
Penny's-381/anything goes

maandag 14 mei 2018

ZO HAPPY!!!!!!

Het is echt niet te geloven maar hier ben ik echt zo blij mee dat ik het gewoon nog even tussen de "spaarzame" blogberichtjes met jullie wil delen.
Continue scoort deze onwijs leuke Beach Babe met top 3 plekjes maar wat zag ik zojuist??? 



Ik ben de winnaar geworden bij
en mag gaan shoppen voor nog meer van die keigave digis, woopwoop!!
Maar waar ik eigenlijk nog het meest blij mee ben is onderstaande reactie op mijn blog van Crissy Armstrong en zij is de designer van deze keigave digi.......glim glim glim!!

Blogger Crissy Armstrong zei...
I love your frog card! You coloured her so gorgeous! I love the papers too! Fantastic!

Dag allemaal, nog 1 dag stralend weer te gaan en dan komt er helaas een eind aan...duimen dat het tijdelijk is want ik wil zo wel door tot ergens in oktober hihi!!!



zaterdag 12 mei 2018

Voor een jarige theeleut...........

Morgen is het moederdag maar ook de verjaardag van vriendin Ria.
Zij houdt van blauw, bloemetjes en sloooooooooooten thee, altijd fijn als je "dingen" weet en aan de freubel moet!.
Géén sprankelende foto.........te zonnig of juist te donker ......moeilijk!


Het lichtblauwe papier is van Rosa Dotje, al het andere DP is van het nog steeds beeldige Maja-blok Life in the country en binnenin het groene kader zit witte kraft.
De theepot en alles dat er bij hoort is van MFT, het theezakje heb ik uit een transparante sheet gestanst en er achter zitten wat groenige blaadjes als thee en uit de tuit komen wat druppels gemaakt met Pontura Paint van Nellie Snellen.
De Cuttlebug Happy Birthday embossingfolder uit glanzende cardstock heb ik vóór het draaien bewerkt met lichtblauwe inkt en er 2x birthday en het cadeautje uitgeknipt en hier verhoogd opgeplakt. Het cadeautje nog een beetje met Promarkers bewerkt.

Die beach babe blijft maar scoren, komt vast door het héérlijk zomerweer 😉: 








Gezellige dag en voor alle moeders morgen een heerlijke verwendag!





Challenges:

LTCCB-22 May/anything goes
CreativeMoments-142/anything goes
AYLI/pink or blue  (nothing against pink but BLUE is always great for boys and girls!!)

zaterdag 5 mei 2018

Twee 5 mei-jarigen

Op deze stralende bevrijdingsdag laat ik twee kaarten zien voor jarige blogdinnen.

Voor Corry een "bont" kaartje waarvan ik hoop dat het haar een beetje kan opvrolijken want ze heeft het nog steeds heel moeilijk zonder haar man.


DP van diverse Action-blokjes. De zwarte strook is van een behangstaaltje en het egeltje is van de clearstamp Hedgie Friends van Penny Black, ingekleurd met Promarkers.


Dit kaartje is voor Marianne die het bloggen er lang geleden helaas heeft moeten aangeven om voor haar zieke man te zorgen. De enkele keer dat ze freubelt gebruikt ze SU en ik ben een beetje in die stijl gebleven. DP ook van de Action, paardenbloem zat ooit bij een Brits Tijdschrift, het Mireille-ponsje weer gebruikt voor de vlindertjes en de tekst is van een grote MFT-stempel en gedaan met Memento inkt.

De Beach Baby heeft weer een plekje veroverd, altijd zo leuk als het team je kaartje  kiest!!


 
Laura's operatie is dinsdag gelukkig goed verlopen. De eerste 7 dagen is Sylvia thuis en dan  komt zusje MaryJo en die kan maar liefst tot 11 juni blijven!!
Een pak van mijn hart want al had ik het met liefde gedaan ik ben diep in mijn hart heel blij dat ik die kant niet op hoef nu ik zelf niet in een topconditie ben en die heb je wel nodig nu Zoe ruim 10 maanden is en steeds ondernemender wordt.
Als Laura's herstel voorspoedig verloopt komen ze van de zomer  naar Groningen en kunnen we ze hier alledrie verwennen en daar kijken we enorm naar uit. De kast staat al vol "leuks" en op de Koningsdag-vrijmarkt in onze wijk heb ik ook super gescoord voor ons kleine oogappeltje dus we zijn er klaar voor en tellen de weken af!!!!

Fijne zonnige dagen,





Challenges:

LTCCB-May/anything goes
CreativeMoments-142/anything goes
CCC-92/flower power
CCThursday-528/anything goes
Penny's-378/anything goes
AnimalFriends-62/Naehte (stitched dies)
PBSC-may/anything goes-fav stamp
Seizethebirthday/anything goes
CraftyFriends-83/animals
DoubleD/may flowers
DaisyChain-19/animals

donderdag 26 april 2018

April showers.................

Van kerstkaarten komt hier dus helemaal niets maar vandaag laat ik wel een kaartje zien voor de jarige Rosina. Het heerlijke zomerweer is even verdwenen maar na het weekend komt het geloof ik weer terug.  Nu maar hopen dat de tekst op mijn kaartje straks volop van toepassing zal zijn en we snel weer buiten kunnen genieten!


Het is een witte kaart van 15x15 cm en het gebruikte dp is van Wild Rose Studio Dancing Daisies, opgeplakt volgens de Cheerful Sketches Challenge. Alles is  gemat met dezelfde witte cardstock (muv de lange strook zodat die extra afsteekt) en het laatste vierkantje is verhoogd opgeplakt.
Het egeltje onder de plu is van Penny Black Hedgie Friends en ingekleurd met Promarkers, uitgeknipt en verhoogd opgeplakt. Met Pontura Paint Crystal Clear van Nellie Snellen heb ik regendruppels gemaakt en het zit ook op het plasje onder zijn laarsjes.
De bloemen zijn gestanst met een in mijn magneetkoffertje "herontdekte" oude Joy-stans, de hartjes een beetje met inkt bewerkt en de witte glimmers zijn met een Promarker geel gemaakt.
De tekst heb ik zelf geschreven met een fineliner en daarna met een leuke randjesschaar uitgeknipt en verhoogd opgeplakt.



Ook op de binnenkant zit zo'n schattig egeltje van de stempelsheet.

Mijn lieve fantjes brengen geluk want ze hebben weer een plekje weten te veroveren. 



 










En de beach babe hier onder staat te pronken in de



Laura wordt 1 mei geopereerd, onze duimen draaien weer overuren.

Lieve groetjes en morgen een gezellige Oranje-dag gewenst!





Challenges:

CraftySentiments/anything goes
CraftyFriends-82/flowers
DeEgel-april/stempel
Crafteezee-april/flowers
LilPatch-80/anything goes
LTCCB-april/anything goes
PBSC-april/anything goes opt spring flowers
4seasonsSCB-7/lente-voorjaarskaart
PPCC-377/anything goes
StampingSensations-april/one for the girls
LTSCB-108/april showers bring may flowers
CreativeMoments-141/anything goes
Cheerfulsketches-april

vrijdag 20 april 2018

Beach Babe en Snail Mail

Haar verjaardag viert ze altijd ver van huis én ze is dol op kikkers dus voor Marjan heb ik deze kaart gemaakt die ze inmiddels al een hele tijd heeft zodat ze zich nog meer kan verheugen op haar naderende vakantie!
De hilarische BEACH BABE van Whimsy heb ik al een paar jaar.......wat kwam die nu goed van pas!!!


Het is een lange smalle kaart van 10,5 bij 21 cm. 
Dit vrolijke zomerse dp met precies dezelfde bloemen als op het badpak had ik al op maat gesneden en het was


mijn uitgangspunt om de kikker in te kleuren met Promarkers maar toen ik alles op elkaar ging leggen....zoooooo niet leuk!!!! Dus op de witte kaart met inktjes gerommeld en er de met een stitched rechthoek uitgestanste groene cardstock en  kikker opgeplakt.
Een grote MFT-zon en  Hooray gestanst en rond de beach babe nog wat dew drops in zacht groen en roze geplakt.

De lieve fantjes hebben een topplekje weten te veroveren

 





Op 13 april was Sarah jarig .....oeps..........van mij kreeg ze alsnog deze snail mail!!!


Kleine kraftkaart, plankenpapier van Studio Light, andere stukjes dp van PaperMania Happy Days, poststempel van Eline, vlindertjes Mireille-ponsje, brievenbus en grasrand van MFT en slakjes van MD!

Van een paar blogdinnen heb ik super leuke lieve post gekregen, dikke dank je wel knuffel!!!
De pauzeknop blijft nog even ingedrukt...spannende boeken, onder de sol genieten in de tuin die elke dag groener wordt met bomen in bloei en continue fluitende vogeltjes....géén straf!

Fijn zonnig weekend allemaal,






Challenges:

Knutsels&kadootjes-april/kikker
StampingSensations-april/one for the girls
LTCCB-21/anything goes
TheSketchyChalenge-140/fav colours
CutiePie-122/delightful digis
Papercraft-009/bingo (animal, text, bright colors)
AYLI/fav colouring medium (Promarkers, love the deep colours and how they blend)
LilPatch-80/anything goes
Whimsy-105/anything goes
CreativeMoments-141/anything goes
DeEgel-april/stempel 
SiezetheBirthday/vibrant colours 

zondag 8 april 2018

GDT-Addicted to Stamps Challenge-163

Vandaag is het feest bij Addicted to Stamps want ze bestaan 7 jaar en daarom willen ze in de nieuwe challenge ballonnen, slingers en kadootjes zien - hoeft niet allemaal hoor!
Het DT heeft enige creaties gemaakt en ik vind het super leuk dat ik juist bij deze feestelijke mijlpaal mag meevieren als guestdesigner!
Maar het is óók feest in Almere want India wordt morgen 12 en daar heb ik deze kaart voor gemaakt!


Op een héél grote witte kaart zit dp van de Action met een leuk glimmertje dat is gemat op warm grijze cardstock.
Er op zit een correspondentiekaartje dat ook weer met hetzelfde cardstock is gemat en daar heb ik de  schattige  MFT-olifantjes op gestempeld die zijn ingekleurd met Promarkers en een veegje witte gelpen.
De enige tekststempel is van de Action (verjaardagscadeautje van Gerie😚!!) en happy heb ik nét als de ballonnen en vlaggenlijntjes ingekleurd met Promarkers en ze hebben allemaal een glimmertje met een Wink of Stella pen gekregen.
De ballonnen zijn losgeknipt en verhoogd opgeplakt en dat heb ik ook met de vlaggenlijn (Ali) gedaan. Het schattige vogeltje en de 3 ballonnen zijn van de MFT-Hippo-set, zó leuk om van alles met elkaar te kunnen combineren!



De vlindertjes heb ik eerst direct op het kaartje gestempeld en later nog een keer apart, zwarte stipjes gegeven met een fineliner, uitgeknipt en half op de andere geplakt zodat er 1 vleugeltje "opstaat"".

Het lentekaartje voor Annie heeft een top 3 plekje veroverd bij Daisy Chain, leuk!





Jullie hebben het vast al gemerkt, het is stil van mijn kant en dat zal de komende weken ook zo blijven.. 
Géén rugpijn lijkt een utopie maar nu ook nog een  hardnekkige en pijnlijke slijmbeursontsteking in mijn rechterarm met zelfs een zere hand en vingers......maar weer naar de dokter want dit wordt alleen maar erger ipv beter😣.  De huishouding is al geen feest maar freubelen, typen en scrollen.....allemaal even pijnlijk dus......RUST. 
Dat is sowieso hard nodig  want schoondochter Laura heeft een nog ergere hernia dan in 2014 en het wachten is op een oproep voor de operatie. Eerst komt haar zusje uit Washington helpen en daarna is het mijn beurt en jullie zullen begrijpen dat ik er écht alles aan doe om dan "fit" te zijn. Vandaar dat ik min of meer op blogpauze ga muv een kaartje voor een jarige dat ik in ieder geval blijf proberen te maken want ik weet als geen ander hoe leuk het is om post te krijgen!

Fijne zonnige zondag,
 




Challenges:

LilPatch/79-anything goes
PFP-438/animals
SimonSaysWednesday/happy birthday
PPCC-374/anything goes
CCTC-524/anything goes
TheSketchyChallenge-140/fav colours