zaterdag 20 april 2024

Opkikkertje

De lieve buuf (83) die me vorig jaar zo heeft opgevangen en met een kopje thee klaar zat als ik uit het ziekenhuis kwam mankeert van alles. Dus voor haar dit opkikkertje gemaakt maar ik had het óók wel voor Ben kunnen maken die woensdag uit het niets weer zó ziek werd. Ik deed donderdagochtend snel boodschappen om kippensoep te kunnen maken en vond hem trillend en bloedend op de badkamervloer (moest plassen maar te zwak om op zijn benen te staan 😱). De buurman erbij gehaald want ik kreeg hem alleen niet omhoog. Huisarts gebeld en die was er binnen 5 minuten:, longaanval dus zware medicatie en de wond verzorgd (ik weet inmiddels van wanten maar deze is zó groot 🥴). De wondverpleegkundige is dus weer kind aan huis terwijl we eind januari zo blij waren dat ik alles zelf kon verzorgen volgens haar aanwijzingen. Het gaat nu gelukkig weer wat beter met de bont en blauwe stumper maar hij was nog steeds herstellende van de ellende van vorig jaar dus dit hakt er weer enorm in (om over wat het elke keer met mij doet maar te zwijgen- ik ben inmiddels in therapie maar ik vrees dat de schrik/angst me zullen blijven achtervolgen) .  


Het enige plaatje vond ik op internet en is ingekleurd met Promarkers.  De lisdodden en visjes zijn van MD, het ruitjespapier van Rosa Dotje.

Goed weekend,









30 opmerkingen:

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartje met de vrolijke kikkertjes daar word je blij van
goh meid wat een ellende allemaal weer met je man, wat zal je weer geschrokken zijn, ik hoop dat je man dit ook weer te boven komt heel veel sterkte gewenst
groetjes ellen

Martha zei

Prachtig opkikkerkaartje Irene
Daar zal je buurvrouw blij mee zijn
Ach wat vervelend voor je man en jou, weer terug bij af, sterkte ermee!
Liefs Martha

Colien zei

Wat een mooie opkikker voor je buurvrouw, heel leuk!
Bedankt dat je meedoet met onze challenge op het 4 Season blog.
Maar wat een narigheid bij jullie thuis, heel veel sterkte met alles!
grtz Colien

Eri zei

Je kaart is superleuk voor de buurvrouw. Maar wat verdrietig dat Ben weer terug bij af is. Ik kan me voorstellen dat het voor jou heel zwaar is. Je zou bijna de deur niet meer uit durven. Ik wens jullie veel sterkte. Zorg ook goed voor jezelf!
Groetjes, Eri

Margreet zei

Oh nee hè Irene. Wat verschrikkelijk voor jullie allebei. En dat terwijl het net beter ging. Ik kan me goed voorstellen dat jij in therapie bent, want het is niet niks wat jij voor je kiezen krijgt.
Je kaartje voor je allesmankerende buurvrouw is superleuk met die geinige digi en de mooie lisdodden!
Heel veel sterkte voor jullie beiden.
Liefs, xxx Margreet

Anita van Deur zei

Ojee dat is schikken met je man, ook voor je zelf is dit heel wat om te verwerken. Ik wens jullie veel sterkte en zorg ook goed voor jezelf!

De kaart is een mooie opsteker voor je buurvrouw.

Diny zei

Oei Irene....dat was zeker schrikken toen je thuiskwam!
Wat een tegenvaller weer he....hopelijk knapt je man weer een beetje op zodat jij ook weer bij kunt komen.
je kaartje is hopelijk een echte opkikker voor je buurvrouw!
Groetjes en sterkte voor jullie allebei,
Diny

Daniëlle - voorjougedaan zei

Ten eerste heel veel sterkte met alle narigheid thuis! Wat een tegenvaller! Maar wat een leuke, vrolijke opkikker voor je buurvrouw maakte je. Daar zal je vast erg blij mee zijn. Bedankt voor je deelname aan onze 4 seasons challenge, groetjes Danielle

Trijntje zei

Wat heb je een mooi opkikker kaartje voor je buurvrouw gemaakt. Wat weer een naar bericht van jullie. Wat een schrik toen je Ben in de bloedend in de badkamer aantrof… Best zwaar voor jullie beiden. Goed dat jij ook hulp hebt… ik wens jullie heel veel sterkte en hopelijk slaat het weer om zodat we weer wat warmte krijgen ipv dit vervelende natte weer. Want een zonnetje knap je ook van op.. Groeten Trijntje

Marjan zei

Wat een lief en mooi kaartje voor je behulpzame buuf, daar werd ze vast erg blij van.
Maar wat een narigheid nou toch weer, net nu het allemaal een beetje beter ging weer. En zo schrikken ook weer. Ik hoop zo dat je therapie je wat brengen zal, je hebt het hard nodig, die steun. Sterkte voor allebei, lieve Irene!

Suzanne Reynolds zei

Oh mine, these frogs are adorable and fantastic coloring, love the pond scene you created using the circle... creative and fun. Thanks for sharing your card with us at TSOT.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Ach nee Irene, dan zou jij deze leuke kaart zelf ook wel kunnen gebruiken. Wat erg voor Ben en jou. Logisch dat je continu onrust en angst voelt want je staat steeds "aan" natuurlijk. Het is ook wel heel veel en erg langdurend steeds wat jullie op je bordjes krijgen. Sterkte voor jullie beide en lief dat je behulpzame buurvrouw toch zo'n mooie opkikker-kaart van je krijgt. Een enig plaatje en mooi ingekleurd en dat frisse ruitje maakt het extra leuk vind ik.
Lieve groetjes Miranda xxx

Colinda zei

Oh, wat zul je geschrokken zijn om Ben zo te vinden maar wat fijn dat je hulp hebt gekregen van de buurman en dat de huisarts snel langs kon komen. Wens Ben maar heel veel beterschap en probeer ook aan jezelf te denken!
Het is een schattig kaartje!

GerJanne zei

Ik heb je al even 'gesproken'. Wat een ellende weer zeg! Maar wat fijn dat jullie behulpzame buren hebben.
De kaart voor de buuf vind ik heel leuk met die grappige kikkers!

Nelleke zei

Ach Irene wat zul je geschrokken zijn zeg! Gelukkig dat het weer iets beter gaat, maar wel weer een stap terug hè.
Hopelijk gebeurd het niet weer. Jou kaart is een plaatje, wat maak je mooie en mooie frisse kleuren.
Groetjes Nelleke

Angélique zei

O nee, wat een ellende weer! Natuurlijk doet dit heel veel met jullie. Heel veel sterkte voor jullie en beterschap voor Ben. Wel heel fijn dat jullie zulke goede buren hebben.
Je kaart voor de buurvrouw is heel grappig met deze gekke kikkers en vrolijke kleuren.

Chrissy zei

Fabulous and fun card, love it..

Thank you so much for joining in with our challenge this fortnight at As You Like It..

Luv CHRISSYxx

Marjolijn van Elsberg zei

Jeetje Irene wat heftig, ik snap je angst, goed dat je therapie daarvoor krijgt. Je kaart voor de buuf is geweldig, ze zal er zeker om lachen. sterkte en beterschap met je man.

Nicolette zei

Het zit jullie ook niet mee, ik kan me voorstellen dat de schrik er goed in zit en fijn dat je ook hulp gezocht hebt. Heel veel sterkte voor jullie beiden.
De kaart voor je buurvrouw is weer een paatje.
Groetjes Nicolette

Hermien zei

Jeetje Irene, het zit ook niet mee. Heel veel beterschap voor Ben en hou je taai.
Het kaartje voor je buurvrouw is mooi.

groetjes Hermien

Ella's Design zei

Super card, Irene! Love the fun frog image and your red gingham is the perfect addition for my challenge this week at Passion for Markers...
Thanks for playing along with us, Lisa x

alma.heijenk@gmail.com zei

tjonge, Irene, wat heftig weer, heel veel sterkte voor jullie beiden.
je kaartje vind ik super.
groetjes Alma

SarahR zei

Hello there, this is such a fun image and a lovely card. I do hope all the poorly people improve soon. Thanks for joining in with us at Passion for Markers this week, Sarah - DT.

The Crafty Den zei

What a fantastic card Irene. The image is so much fun and your colouring is perfect. Great gingham paper and love the die cuts. Thanks for sharing with us at Passion for Markers this week. Hugs, Denise x

Debbie zei

Cute card!
Sorry for the health battles of your family and friend!
Thanks for playing along at Cardz 4 Galz
Debbie - C4G DT
Debbie's Dash of This and That

Femminde zei

Wat zul jij geschrokken zijn!! Wat een verhaal weer. Fijn dat de huisarts er zo snel was. Hopelijk is Ben nu weer aan het opknappen.
Je kaartje voor de buurvrouw is super!!
Fijne week!!
Groeten van Femminde

kramer_buffy zei

OMG, those froggies are so so cute! Thanks so much for playing with us at TSOT!
-- Dalis

kramer_buffy zei

Irene, you can enter this cute froggie card into the Kat Scrappiness Blog challenge (you can enter as many card as you want, but it closes in 2 days): http://katscrappinessblog.com/cook-up-a-card-recipe-challenge/

-- Dalis

Angela zei

Och hemel wat schrikken Irene..... een tijdje niet op blogger en dan lees je dit. Meis wat heb ik met jullie te doen. Jullie vallen van het één in het ander.... zo herkenbaar😢.
Je krijgt toch de schrik van je leven als je Ben zo vindt in de badkamer. Wat een angstige situatie. Heel veel sterkte gewenst!
Zorg ook goed voor jezelf💖.
Dikke troostknuffel!

p.s. Je kaart voor jullie lieve buurvrouw is weer een beauty! Een opkikkertje zouden jullie ook wel kunnen gebruiken 😚.

foleysfriend zei

Hope the frogs cheer up your neighbor. Great job of adding color and shading to the image. Thanks for joining us at Addicted to Stamps and More!

sue n.