vrijdag 2 februari 2024

Barbie outfits en simpel kaartje

In ons gebouw heb ik heel leuk contact met Wil, een leeftijdsgenote die vorig jaar na een rugoperatie lang moest revalideren en (anti verveling 😊) voor een klein nichtje Barbie-kleertjes ging maken: haken, naaien en soms babysokjes gebruikt!!!. Hoe blij verrast was ik toen ze begin januari een brievenbusdoosje vol leuke outfits voor Zoe kwam brengen want die is ook groot Barbiefan (tot afgrijzen van Mamma Sylvia en Oma whaha). 

Een kleine modeshow (foto's van de buuf), er was nog veel meer incl. een bikini uit een ballon geknipt 🤣🤣


Inmiddels is er een THANK YOU kaart met een prachtige knutsel van Zoe bij Wil aangekomen waar zij op haar beurt weer heel blij mee was! Een mooie bos bloemen had ik al gebracht! 

Ik heb dit snel-klaar-kaartje gemaakt om met het doosje te versturen. Een gezellig roze ruitje uit een héél leuk klein blokje met zwart, roze en groene papiertjes van de Action. Clearly Besotted Love notes stempels en deze keer ingekleurd met Derwent Coloursoft en wat roze spetters en getekend stiksteekje er op. 




Ook nog wat plekjes veroverd de afgelopen tijd



              




Het benauwde is nog steeds niét weg en ik ben er goed moe van: het virus is hardnekkig maar volgens de huisarts heb ik extra last omdat ik er nogal doorheen zit door alle zorgen om Ben. Gelukkig gaat het met hem momenteel best goed en de doorligwond op zijn hiel is eindelijk dicht dus hij kan - na  9 maanden! - weer schoenen aan en naar buiten (ik doe voor de zekerheid nog wel een dikke pleister op het dunne velletje). Na diverse afzeggingen van onze kant kan hij nu mét rollator voor controles naar het ziekenhuis incl. een "verwerkingsbezoek" aan de IC-afdeling wat we ook al 3x hebben moeten uitstellen. Ik denk dat ik dat harder nodig heb dan Ben want hij kan zich van het zó ziek zijn vorig jaar amper iets herinneren.

Groetjes,






33 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

mooie creaties, je kaartje is ook heel mooi en lief
grtjs,martina

GerJanne zei

Ah je laat ze toch ook hier zien! Wat ontzettend leuk van Wil en zo snijdt het mes natuurlijk van 2 kanten! Bijna 3! Zoe blij, jij blij en Wil blij. Knap trouwens dat gepriegel voor een Barbie.
Je kaart is weer helemaal leuk en lief.
En joh, dat is inderdaad hardnekkig! Hopelijk ben je snel weer zo opgeknapt dat we je volgende week zaterdag zien bij het CC!

Annemarie en Merit zei

Wat ontzettend lief van de buuf!! EN heel knap
Hier hadden we ook een beetje haat /liefde verhouding met barbie's (merit en ik).
Maar we hebben alles bewaard was nog als nieuw want Merit speelde er heel weinig mee, maar nu het nichtje van Pascal sleept telkens de doos van zolder als ze bij Merit is...die is er weg van.
Super lief kaartje erbij
van harte met al je toppers!
Liefs Annemarie en Merit

Annemarie en Merit zei

Succes met de gezondheid beide, vergeet ik nu weer te typen.

Anoniem zei

Super die Wil en wat lief dat ze de kleertjes maakte voor Zoë! Dat is zeker een kaartje waard, zo schattig dat hondje met de tekst!
Heel naar dat jij nog zo lang gammel en benauwd bent, zorh maar goed voor jezelf en hopelijk komt de lente snel. Dat zonnetje kan je letterlijk en figuurlijk wel gebruiken xxx

Anita van Deur zei

Wat een lieve buurvrouw ze zijn zo leuk gemaakt de kleertjes, en van een ballon een bikini je moet er maar op komen. Geen wonder dat Zoe zo blij was met deze outfits. Beterschap voor jullie beide xx

Creaellenknutselsite zei

wat lief van de buuf om kleertjes te maken voor de barbie ik was er vroeger ook helemaal weg van en heb ze nog steeds, mijn moeder heeft ook heel wat kleertjes ervoor gemaakt.
je kaartje is ook superleuk geworden met het schattige stempeltje erop
gefeliciteerd met je toppertjes
heel veel beterschap en sterkte voor jullie allebei
groetjes ellen

Martha zei

Dat is lief van je buurvrouw, Irene
Kleine meisjes zijn vaak dol op Barbies, ik vind ze stiekem ook niet xo leuk, maar ach dat gaat vast ook wel over
Je kaart vind ik heel mooi met dat leuke stempeltje!
Van harte met je topkaartjes
Nogmaals beterschap voor jou en je man!
Gelukkig zit er een stijgende lijn in!
Liefs Martha

Trijntje zei

Wat lief van je buur dat ze zulke leuke kleertjes voor Barbie heeft gemaakt.je hebt een mooie kaart gemaakt. Wat vervelend dat je zo lang benauwd blijft. Fijn dat Ben aardig opgeknapt is. Leuk dat je nog een top plekje had. Ik wens je alle goeds… en hopelijk knap jij nu snel op nu het met Ben beter gaat. Groeten Trijntje

Anoniem zei

Wat leuk die kleertjes voor de barbie…ik maakte vroeger ook alle kleertjes zelf. Anna vindt het super! De bikini van de ballon zag ik ook op Pinterest, heel gaaf!
Je kaartje is superlief gemaakt!
Sterkte voor jullie beiden en beterschap!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

Scraptastisch zei

Leuk om de foto's te zien van buuf Wil haar barbie garderobe! Haha zo grappig dat Zoe er wel mee in haar nopjes is...mooi verhaal Irene! Dikke Beterschap voor jou en dikke knuf van mij, fijn dat Ben zo is opgeknapt!
Goed weekend hoor,
xx Gerie

Jenny L zei

Hi Irene,
what a very wonderful card and such a brilliant design also.
Love the paper used and that cutest little image is so sweet.
Thank you for joining the MAWTT Challenge.
Lots of crafty love. Jenny L. DT

!neke zei

Wat leuk van je buuf !!!
Kleinkind blij en oma ook !!!
Mooie kaart ook !
Fijn dat Ben beter gaat !
Maar ik herken dat de zorgen om Ben niet in de koude kleren gaan zitten.....
Helaas heb ik daar ook last van !!!
groeten Ineke

Trudy zei

Wat een schattig kaartje! Knap gemaakt al die Barbiekleertjes voor je kleindochter! Ik hoor wel vaker dat mensen gaan haken na een rugoperatie.
Veel sterkte met jullie gezondheid.
Groetjes en liefs, Trudy

Colinda zei

Wat lief dat de buurvrouw ook aan Zoë heeft gedacht! Je hebt er een heel lief kaartje bij gedaan! Gefeliciteerd met je toppers!!
Vervelend dat je nog steeds niet helemaal opgeknapt bent, rustig aan doen hoor! Lieve groet, Colinda

Ela zei

Hartnekkig virusje en ook vaak een combinatie van meerdere virusje tegelijk, dat is wat ik om me heen hoor. Duurt lang voordat het helemaal weg is, veel beterschap gewenst. Je hebt een leuke buuf, haha, geweldig die kleertjes! Fn gefeliciteerd met je toppers. Groetjes Ela

Marlies zei

De barbie kleertjes doen me aan vroeger denken. Ik heb op zolder nog steeds een hele oude barbie liggen. Je kaartje is heel lief en schattig. Hopelijk knap je snel weer op en gaat het met je man wat beter. Beterschap. Groetjes, Marlies

Angélique zei

Superlief van de buurvrouw en heel mooi gemaakt, Zoë's Barbies kunnen knap op stap.
Het kaartje dat jij maakte is superschattig, heel leuk met het roze papier erachter.
Het is echt heel heftig geweest met Ben hè, gelukkig dat het nu goed met hem. Maar het is logisch dat het zijn weerslag op jou heeft. Ik hoop dat je snel opknapt, heel veel beterschap.
Gefeliciteerd met je toppers.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Ach wat lief van je buurvrouw en wat knap dat gepriegel en dat het ook allemaal zo mooi past. Zoe zal wel in de wolken zijn. Je hebt er een heel lief kaartje bij gedaan en wat heb je weer een hoop toppertjes. Gaaf! Vervelend dat je nog steeds niet optima forma bent, hopelijk komt het voorjaars zonnetje snel voor wat extra hulp. Hou je taai hoor.
Lieve groetjes Miranda xxx

Eri zei

De complimenten voor je buurvrouw, wat heeft ze leuke outfits voor de barbie van Zoë gemaakt. Wat zal die blij zijn, en natuurlijk ook met je prachtige kaart! Gefeliciteerd met al je toppers!
Wat balen dat het virus zo hardnekkig bij jou blijft, ik hoop dat het snel beterschap voor je komt. Wel blij te lezen dat het met Ben nu redelijk goed gaat! Moed houden!
Groetjes, Eri

Nelleke zei

Je liet het al zien, wat lief dat je buurvrouw dit voor jouw kleindochter maakte. Zo leuk! Ik had ook 2 barbiedochters, ze speelden er veel mee, maareigenlijk nooit kleertjes voor gemaakt. Ik ben ook niet-betaalde Barbies opgegroeid. Mooi bedankkaartje maakte je . Leuk! Groetjes van een plakkerige bahangkoningin….. Nelleke

Nelleke zei

Oeps Irene, soms maakt de ipad eigen woorden en die zie ik dan niet zo gauw. Ja, ik was ook moe hoor, nergens meer zin in. Nog maar even bloggen. Een nacht goed slapen, en dan gaat het al weer stukken beter. Groetjes, Nelleke

Ellibelle zei

The card is so very cute!! And what a great neighbour you have, the clothes look fantastic on the dolls!
Thanks so much for playing along at "I spy with my little eye" challenge!
Ellie
Ellibelle's Corner

Femminde zei

Wat gaaf die garderobe. Hier ook kleertjes gemaakt van babysokjes. Ze hebben hier weinig met de barbies gedaan. De helft mocht vorige week weg.
Maar fijn dat je Zoe er zo blij mee kon maken.
En jij je buurvrouw weer met met de mooie knutsel van Zoe.
Beterschap daar en doe klam aan. De lente komt eraan!
Fijne week!!
Groeten van Femminde

Lia zei

Irene, wat een ontzettend lieve buurvrouw hebben jullie. Dat is echt goud waard! Zo knap dat ze die kleine frutsels kan haken: ik heb er absoluut het geduld niet voor. Priegelen met papier gaat nog wel, maar met wol?....
Leuk hoor, dat Zoe ermee verrast is.
Wat fijn dat het met Ben beter gaat. Nu jij nog! Hopelijk krijgen we een betere lente dan winter zodat we weer een beetje van het zonnetje kunnen genieten. Al die sombere dagen helpen ook niet mee aan herstel. Het allerbeste meid!
Lia xx

Angela zei

Deze barbies met de prachtige kleertjes roepen herinneringen op. Mijn moeder maakte voor mijn zus en mij ook alle kleertjes voor onze barbies en later ook voor die van Leonie en Michelle.
De gekochte kleertjes zijn inmiddels bijna allemaal vergaan, maar de gebreide van mijn moeder.... daar mankeert niets aan 😂. Wat fijn dat jullie zo'n lieve buurvrouw hebben!

Goed te lezen dat Ben weer opknapt.... en inderdaad nu jij nog!
Een verwerkingsgesprek zou voor jou zeker zo zinvol zijn als voor Ben!
Sterkte meis!
xxAngela

Antjes kaartcreaties zei

Oh, wat een lief kaartje in deze kleurencombi Irene.
Fijn dat je kleindochter zo blij is met haar gebreide engehaakte barbiekleertjes. Wat een lieve buuf heb jij.

Als je man zo ziek is moet je als vrouw wel sterk zijn. Daar kan ik ook van meepraten. Een verwerkingsbezoek zou standaard ook voor de vrouw/partner moeten gelden. Mijn man weet ook niet dat hij zo ziek is geweest, alleen van wat ik verteld heb. Nu gaat het met hem redelijk. Elk ziekenhuisbezoek is spannend. Soms zit het mee en soms zit het tegen met zijn ziekte. Wij blijven hoopvol.

Jij en je man ook heel veel sterkte en hopelijk verdwijnt het virus snel en gaat de moeheid eindelijk over.

Lieve groet, Antje

Antjes kaartcreaties zei

ps, nog gefeliciteerd met je toppertjes!

Heather zei

Awww . . . this is so sweet! Your image is adorable and the pink check is just perfect! Thanks for playing with Critter Crazy Challenge.

Margreet zei

Wat knap en lief van je buuf.
Heel vervelend dat je nog steeds last hebt van benauwdheid, maar ik ben het helemaal eens met je huisarts. Alle zorgen rondom Ben hebben een grote wissel op jou getrokken. Dus extra vatbaar! Misschien dat je dat aan moet geven dat jij dat verwerkingsbezoek eigenlijk eerder nodig hebt (of allebei).
Heel veel sterkte!
Proficiat met al die toppers trouwens.
xxx Margreet

Wilma zei

Wat knap van je buurvrouw Irene, zo'n priegelwerkje! Maar een Barbie fannetje is hier natuurlijk superblij mee! Je maakte een leuke bedankkaart ervoor. Wat jammer dat het maar niet wil vlotten met de gezondheid, maar wat fijn dat je Ben inmiddels vooruitgang heeft geboekt! Mag ook eindelijk wel 'n keer... En proficiat met je toppertjes, leuk voor je!
Fijne avond.
GROET en Voorspoed, Wilma. 🍀

Pauline C zei

Very sweet card and beautifully designed. I also love the cute Barbie outfits!! Thanks so much for sharing with this month's "I Spy" challenge theme of "Hearts and/or Roses".
Pauline xx

mamawcindy zei

Love the barbie clothes. My Mother-in-Law used to make barbie clothes for my daughter. Love that sweet image on your card. So cute! Have a nice weekend.
cindys-greencricut