dinsdag 4 oktober 2022

Handmade with love

Voor jarige Merit een kaart met een freubelaarstertje, dat is wel toepasselijk ook al heeft ze er sinds haar trouwen en een drukke baan veel minder tijd voor dan toen ze nog thuis woonde.

Ook hier heb ik weer een standaard glanskaartje gebruikt, deze keer zachtgeel. Er op een stukje dp van het Indian Summer-blok van MD, uitgestanst met een stitched rechthoek van Crealies. Er op aquarelpapier voorzien van een rilrandje en in het midden wat geveegd met gele inkt. En dan iets uit de oude doos: een schattig 3d-plaatje met een knutselende Daisy die zelfs een  daisy op haar hoofd heeft . Ik heb niet alle laagjes gebruikt want knippen is en blijft een dingetje en al helemaal nu het weer kouder is. Het zijn nogal "bleke" plaatjes dus ik heb er met mijn Promarkers wat extra kleur aan gegeven. De tekststempels en kleine bloemetjes zijn van diverse merken.

Ivm de Raynaud had ik al zilverdraad handschoenen aangeschaft maar als je die draagt kun je bijna niks (gebruik ze voortaan onder dikke *buiten*handschoenen). Nu er helaas ook nog artrose bij is gekomen draag ik deze met antislipnopjes waarmee ik tenminste wat kan typen en een beetje freubelen maar ideaal is het natuurlijk allemaal niet.

Óók gebruik ik een vrolijk knijpballetje van de fysio, alles maar proberen met die vervelende handen 🤪.  Wat in ieder geval wel helpt is de griepprik die we morgen gaan halen 😉

Groetjes,




Lilredwagon-632Sisterhoodofcrafters-happyKraftychicks-631Daringcardmakers-happyHLS-Birthday AAAbirthday-37PFM-661/hobbies


31 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

een leuk en lief kaartje ! mooi
succes met de revalidatie en oefenen
grtjs, martina

Hobby Hoogland zei

Wat een leuk kaartje .
Lijkt me ook lastig kaartjes maken met die handschoenen aan .
Maar we zien toch regelmatig een kaartje van je verschijnen . TOP.
Merit vind het kaartje vast geweldig .
groetjes Marjan.

Anita van Deur zei

Heel leuk kaartje voor Merit heel mooi het geel en het randje, mooi bij gekleurd is het plaatje. Zelf heb ik ook zulk soort handschoenen aan u het kouder word met freubelen, mijn vingertopjes komen iets over het eerste vingerkootje en dat gaat beter met knutselen, eronder draag ik aan vier vingers mijn silversplints voor de reuma/ en artrose een hele uitkomst voor mij. xx

!neke zei

Super leuke kaart voor Merit !!!
groeten Ineke

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartje met de schattige Daisy het blijven leuke plaatjes
sterkte met je handen
groetjes ellen

Annemarie en Merit zei

Wat een schattig kaartje heb je gemaakt voor mijn verjaardag, het lieve freubelaarstertje staat hier gezellig in de kast! Heel erg bedankt voor je lieve verjaardagspost!

Liefs, Merit

Martha zei

Mooi felicitatiekaartje, Irene
Met lief plaatje wat je mooi hebt ingekleurd!
Vervelend die aandoening aan je handen, sterkte!
Liefs Martha

Diny zei

Wat een mooi en toepasselijk kaartje voor Merit Irene....super leuk gedaan!
Wat moet dat ontzettend vervelend de pijn aan je handen....
Groetjes Diny

Scraptastisch zei

Daar is ze weer, en hoe ... wat een schattig kaartje Irene en weer allemaal vindingrijke details/accenten! Heel knap en prachtig gedaan!
xx Gerie

Eri zei

Je kaart is heel gaaf Irene, zo leuk zoals jij je er je eigen draai aan hebt gegeven! Ik hoop dat die handschoenen je helpen tegen de kou en pijn. Sterkte met je handen, zeker nu het weer kouder wordt.
Groetjes, Eri

Marjan zei

Wat schattig dit kaartje met 3D plaatje van Daisy met haar margrietjes! Mooi rilrandje gemaakt als kader.
De handschoen van draad lijkt mij onder buitenhandschoenen inderdaad beter, deze ziet er meer "handzaam" uit. Het knijpballetje is wel uitnodigend! Je blijft proberen natuurlijk.
wij gaan eind oktober voor de griepprik.

Nat zei

Fab card! I love the wseet image - perfect fpr my theme. Thanks for sharing at PFM
Natx

Lia zei

Ik was er even tussenuit en ben nu alle berichtjes op je blog aan het bekijken. Ondanks alle 'troubles' komen er nog steeds hele mooie kaarten uit je handen. Ik hoop echt dat je het nog lang kunt volhouden, want af en toe freubelen leidt af en geeft ook plezier.
Nog heel veel dank voor je mooie kaart die je voor mijn verjaardag hebt gestuurd. Hij lag op de stapel post te wachten toen we van vakantie terug kwamen en ik was er heel blij mee!
Gisteren de Covid booster gehaald en nu heb ik een dikke, zere arm. Maar dat gaat wel weer over... Volgende week de griepprik en dan moeten we er weer tegen kunnen!
Irene, veel sterkte met alles!!
Lia xx

Trijntje zei

Wat heb je een superleuke kaart met de knutselende Daisy gemaakt . Knap dat je het plaatje zo mooi hebt uit kunnen knippen want het zijn vervelende plaatjes om te knippen . Hopelijk gaan de handschoenen je helpen tegen de kou. Vervelend dat de arthrose nu weer op gaat spelen… . Heel veel sterkte met je handjes. De griep prik zal je de nodige bescherming g3vdn. He5 ga je goed Groeten Trijntje

Wilma zei

Je hebt een schitterend kaartje gemaakt voor de jarige Merit, Irene. Ziet er heel vrolijk uit in deze frisse kleurtjes! Wat jammer van je handen, dat is helaas langdurig dan... Wat ook nog weleens wil helpen (maar dat is slechts tijdelijk), is in een bak met lekker warm water met je handen oefenen. Maar dat weet je misschien al.
Ondanks alles, een fijne dag.
GROET, Wilma.

Miri zei

Cute! All the fuzzy cutting must have been a great exercise for your hand ;-). Thanks for sharing your happy creation with the Daring Cardmakers.

Margreet zei

Wat knap van je om met zulke handschoenen toch zo'n mooi kaartje te kunnen knutselen. Het is een schatje geworden.
Dat vrolijke knijpballetje vind het gelukkig fijn om geknepen te worden, maar desondanks wens ik je heel veel sterkte.
Fijn dat je de griepprik al mag halen. Wij hebben nog niets gehoord.
xxx Margreet

Angélique zei

Een heel leuke toepasselijke kaart voor Merit, mooi gemaakt.
Wat een gedoe om zo te moeten knutselen, gelukkig lukt het nog wel. Ik hoop van harte dat je nog lang mag knutselen ondanks de pijn en de hulpmiddelen.

Monique zei

Wat een lief en mooi kaartje voor Merit. Ik hoop dat je wat kunt wennen aan de handschoenen. Het lijkt me erg lastig maar als je er voordelen van ondervindt is het te doen denk ik. Ik heb al je kaarten terug gekeken, ze zijn stuk voor stuk mooi! En ben blij dat je er toch weer een beetje aardigheid in hebt. En inderdaad, wat Margreet zegt van de griepprik, hier ook nog geen oproep. Jullie zijn er echt op tijd bij. Nu hopen dat de griep en de C op afstand blijven.
Lieve groet, Monique

JanR zei

Great card! Such a sweet image. Thanks for joining us at Little Red Wagon.

Kate zei

Such a darling card! I'm loving that embossed frame too. I haven't seen that before. It's perfect around your sweet image!

Thanks for joining us at Little Red Wagon this week!

Kate
Small Bits of Paper

GerJanne zei

Wat een enige kaart voor Merit! Past vast bij haar!
En wat balen van je handen. ALs het helpt met die handschoenen is het fijn, maar het lijkt me niet superhandig voor het freubelen. houd je wangen in elk geval in goede conditie en je kauwspieren ook...dan maken we er een leuke middag van over een paar weken.

Linda Mc Enery zei

This is so cute, and such a great idea to use your markers to brighten up a pre-coloured image. Love your embossed frame. Thanks for sharing this with us at Passion for Markers!
Linda
PS: Considering how much you're battling with your hands, I'm so impressed that you make so much effort on your cards!

aussie aNNie zei

Beautiful card and love the amazing colours. ♥

Caroline zei

Heel leuk kaartje voor Merit.
Het is je toch weer gelukt! Heel veel sterkte met je hand, valt niet mee!
Groetjes Caroline

bolletjelucky.blogspot.com zei

Hé wat vervelend dat je handen zo opspelen Irene. Ik snap dat dat moeilijk freubelen is. Je hebt een leuke kaart gemaakt voor Merit. Die plaatjes blijven leuk en mooi dat je er wat extra kleur aan toe hebt gevoegd. Ik heb doorgegeven aan Erica dat er nog niets op het Egel blog staat. Maar op mijn blog zie je de kaart hopelijk wel? Maar ik snap niet dat je "JIJ" niet ziet staan? Boven ...bent jarig in oranje stippeltjespapier met donkergroen eronder.
Lieve groetjes Miranda xxx

Colinda zei

Zo'n snoezig kaartje!
Wat naar van je handen, hoop dat het een beetje helpt. Het is zo frustrerend als je wel wil maar het niet lukt.

Femminde zei

Wat een leuke kaart voor Merit!! En ondanks dat het allemaal best moeilijk gaat doe je het toch maar. Petje af. En lekker doorgaan op een manier zo het voor jou wel lukt.
Fijne week!!
Groeten van Femminde

Crafty KJ zei

Such a sweet image for a crafter and the soft yellow background you've added is perfect! Love the clean and simple layout too! Thanks for sharing at Passion for Markers this week. Hugs, Karen x

Jane zei

Super cute and so pretty, love it! Thanks for playing at AAA Birthday, hope to see you join in with future challenges too. Stay safe and keep crafting!

Nonni zei

What a cute image and I love the way you pieced it together! Thank you for joining us at AAA Birthday!