zaterdag 26 september 2020

Kerst-lift

Er is weer een hele leuke liftchallenge en daar ben ik even voor gaan zitten. Het is een kerstkaart geworden want daar heb ik er nog lang niet genoeg van.

Ik heb gekozen voor een zwarte basiskaart. Distressinkt van groenig, naar aqua naar blauw en tot slot wat paars en daarna water gedruppeld. Van Sylvia kreeg ik vorig jaar een Brits blad met deze mega grote clearstamp, wat kwam die nu super goed van pas net als mijn stempelplatform want zonder krijg je dit nooit voor elkaar!


De te liften kaart

Goed weekend,



Challenges:

CCAYR-sept/at least 2x S=Santa, sleigh, snow, stamps, sentiment

Daringcardmakers-S for sept/Santa, sleigh, snow, stamps, sentiment

Rudolphdays-september



donderdag 24 september 2020

Christmas post

Omdat ik bij de leuke rood, groen, 🐦-challenge in de top 3 stond mag ik op deze donderdag gastdesigner zijn bij 52 weeks to christmas, super leuk! De opdracht voor de september-uitdaging is: lantaarn of kaars op je kaart. Dat was aanvankelijk even schrikken maar dat bleek echt niet nodig...zoek en gij zult vinden hihi!

Ze zijn helemaal in dus ik ben voor een slimlinekaart gegaan. Géén (leuke!!) stans gekocht want even zelf snijden is immers zo gedaan.

Witte basiskaart van 20x10 cm. Er op dp met een glimmertje uit een Action-blok. Er zit weer heel veel ouds van MD op, ik koop daar nog maar zelden iets nieuws van maar vorige week kon ik de verleiding niet weerstaan en dat komt volgende maand op mijn blog!
Ik wilde een "rustige" kaart in hoofdzakelijk wit en een beetje kraft met alleen op de nieuwe LOTV-digi "Sending xmas wishes" de kleur rood die er uit springt en zoals altijd ingekleurd met Promarkers.
Van MD zijn de lantaarn uit kraft met warm geel licht achter het glas, de uit glanscardstock gestanste ijspegelrand en de bomen waarvan ik de witte met de Swiss Dots embossingfolder van Spellbinders heb bewerkt. Van Eline de leuke postzegelstempel, op de lantaarn en brievenbus sneeuw met Glistening Foam Ball Clay van Craft Emotions en nog wat sterretjes uit de voorraaddoos.

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren en ben héél benieuwd naar de inzendingen!

Groetjes, 

 

Challenges:

MMM-131/xmas in september

ABCC-S and T are for = snow and trees

CCAYR-sept/at least 2 x S= snow, stars, sentiment stamp

MLCCB-26/ag

CuttlebugMania/ag

Thehollyandivy-79/ag

Fabnfunky-495/christmas

zaterdag 19 september 2020

Voor Miranda

Herfst en dan ineens een paar dagen volop zomer, héérlijk! Jarige Miranda mag graag in haar zwembadje genieten van een ijsje/hapje /drankje/boekje als het erruuuug warm is en daar moest ik direct aan denken toen ik deze énige stempel zag.
Hóe fanatiek kun je bezig zijn dat je vergeet er een "echte" easel van te maken??? UUUUH...héél fanatiek dus whahha maar eigenlijk vind ik hem zo ook leuk dus ik ben maar niet aan het "slopen" gegaan...


Groene basiskaart met er op zomers dp van Doodlebug uit de voorraad. De super cute stempel is MFT -Drink up the Sunshine, ingekleurd met Promarkers en op het brilletje zit Glossy Accents. Uit lichtblauw karton een pool geknipt (niet mijn eigen idee hoor, MFT heeft er zelfs een stans voor maar gewoon ff knippen gaat  ook prima!). 
Het zonnetje is van de Neat&Tangled - Beach Day stempel, de ananas heb ik uit een heel oud stukje designpapier van de Wibra geknipt en Cheers van KS Craft is 2x uit groen gestanst voor wat volume.


Het is weer boffen deze week....
 

 
 
 
  En ook de mandjes hebben geluk gebracht:







Gezellig zonnig weekend,

 
 
 

vrijdag 11 september 2020

Voor Lia

Jarige Lia houdt van egeltjes en dat vind ik maar wat leuk want ik heb een zwak voor die Penny Black schatjes! Deze heet Lazy Days, heerlijk!!!


De enkele kaart met een standaardje er achter is gemaakt met een GoKreate stans, papier van de Action, sommige randjes bewerkt met distressinkt. Zoals altijd ingekleurd met Promarkers en eindelijk ook weer eens in mijn idioot grote bloemenvoorraad gedoken, daar kom ik dus echt nóóit meer doorheen terwijl het toch wel heel leuk staat. De swirl er onder is van Magnolia en de vlaggenlijn (hoort ook nog birthday bij maar dat stond niet leuk) heb ik van Ali.


De kaart voor Heiko heeft een plekje veroverd

              
     
 En ook een plekje voor


Woensdag was ik bij GerJanne die heerlijk dichtbij woont op de koffie en het was super gezellig, de uurtjes vlogen om!! We waren flink en hebben niks lekkers (wat ze wel in huis had gehaald) bij de koffie genomen want we zijn allebei met een koolhydraatarm dieet bezig...afzien voor deze snoepkont hihi! Het is wel even wat anders dan een bammetje als lunch en behoorlijk tijdrovend om klaar te maken maar het is écht lekker (én veel) dus goed vol te houden!!

Groetjes, 





Challenges:

zondag 6 september 2020

Voor Heiko

Al 2 jaar waren we niet in Duitsland, het is te hopen dat het er in 2021 van gaat komen en wij weer kunnen genieten van een heerlijke BBQ want Heiko is een echte GRILLMEISTER!!! Een leukere stempel (Ali) had ik niet kunnen vinden en ik vind het zó leuk om mannenkaarten te maken!!!! Hij is pas de 20e jarig maar ik wil graag aan de leuke liftchallenge meedoen dus laat hem vandaag al zien.



De basis is uit witte kraft gemaakt, dat heeft grijze spikkels en past goed bij het stoere geheel. Onderaan dp met "terrastegels" van de Action en het"plankenpapier" is van Studio Light. Om het doorkijkje zit een met diverse inkten bewerkt kader. De bierfles is van Marleen/MD, het gras, de cijfers en lampionnetjes zijn van Memorybox. Ingekleurd met Promarkers en Karismapotloden en het uitgeknipte meneertje achter de sheet tussen het gras geplakt. Op de achterste schutting wat leuke kleine stempels (zelfde stempel als post hieronder) en onderaan ook weer een grasrand.

 

Gezellige zondag,


 

 

Liftchallenge-151
K&K/cijfers

Kreativtanten-45/fuer manner

DAK-45/inspiriert durch einen song
"Griller" von den Sportsfreunden
MHH-25/méér dan 1 vouw

SweetStampers-47/outdoor fun

donderdag 3 september 2020

ME TIME !!!!

First of all a warm welcome to Sally as new follower, I hope you'll get inspired!
The girls drinken op zijn tijd heel graag een wijntje maar vooral speciale biertjes.
Het leuke is dat Laura's broer John na 10 jaar in de zware psychische gezondheidszorg gewerkt te hebben een aantal jaren (en lange bierstudie/stages) geleden samen met een vriend het roer heeft omgegooid. Ze zijn in Chicago de onwijs succesvolle OFF COLOR brouwerij/proeflokaal/winkel begonnen en zijn flesjes zijn zélfs in speciaalzaken in Newcastle te koop. 
Met het van GerJanne geleende Marleen-stencil en de leuke bierspulletjes heb ik dit mandje voor ze gemaakt om ze even aan de zó belangrijke ME TIME in hun drukke leven te herinneren. Méér mandjes komen er niet hoor, hóe leuk het ook is ... ik (onhandig?) vind het eerlijk gezegd een heel gedoe zo'n stencil 🥴.
 
 
Papiertjes allemaal uit een Action -herfstblok, passend bij het nieuwe prachtige seizoen dat is aangebroken en zoals jullie wel weten zijn ze dol op vosjes. De teksten komen van onderstaande clearstamp van Ali, cheers heb ik zelf geschreven en het glas en de bierpul heb ik 2x uit een plastic sheet gestanst met daar "het bier" tussen. Om de bubbel-rondjes heb ik een lijntje getrokken met de witte gelpen zodat ze opvallen. Yippee is van Frantic Stamper en de rondjes die uit de P vallen heb ik op het hengsel geplakt. De brad en zilveren sterretjes zijn uit de voorraad.


CHEERS 🍺, op een freubelweekend want het is herfst nadat het gisteren wel zomer leek!!






DAK-45/inspiriertdurch einen song (drink doch eine met von den Bläck Fööss)  
AudSentiment-259/ag                                     

zaterdag 29 augustus 2020

Rood, groen én een vogeltje (of 2).......

Deze post was ik aan het schrijven en ineens..........foetsie!!!!!! Kennelijk stond hij wel in de leeslijst en kreeg ik gelukkig een reactie van Nicolette: hij staat bij 31 mei.......ra ra ra ?????
Maar hier is ie dan alsnog en nu maar duimen dat Blogger meewerkt!!!!!

Traditionele kleuren en een vogeltje, dat is de challenge bij 52 weeks to christmas-augustus al moet je voor mijn vogeltjes wél een vergrootglas gebruiken hihi. Ik heb er een schommelkaart van gemaakt.

 
De kaart doet ook mee bij het Marianne Design Challenge Blog-253 en van MD heb ik (uit de oude doos maar daarom niet minder leuk!!) gebruikt:

PK 9054 papier, DDS3344 stempel in het rondje, COL1325 banner en tekststempel, CR1293 sterrenboog, LR0122 poinsettia en de meer dan bekende en favoriete kerstboom. 

Verder hotfixsteentjes, Stickles Stardust, Derwent potloden en een houten rendier uit de voorraad.

Gezellig weekend,

donderdag 27 augustus 2020

Kerst

Goedemorgen!!!
Eindelijk weer eens een kerstkaart op mijn blog!
Van GerJanne kreeg ik voor mijn verjaardag het enige by Marleen-mandje vol zonnige bloemen en ik mocht daarna het stencil van haar lenen.Gelukkig had ik haar mandje als voorbeeld voor mijn neus want ik heb altijd ruzie met die dingen en zo is het toch nog goedgekomen!! Ik heb er een kerstmandje van gemaakt.


De basis uit witte cardstock, het dp allemaal uit een Action-blok. Uit witte en warmroze glanscardstock de schattige kleine Joy Craft-poinsettia gestanst. Bij de roze heb ik de hartjes dubbel gelegd met in het midden een dotje Perlenpen -Flieder. Uit groene cardstock en een heel lichtgroen behangstaaltje de blaadjes en takjes gestanst, een mooi rondje op het hengsel (hoe heet zo'n ding ???) en Kerst is afgeknipt van Kerstdagen van Crealies en 2x gestanst voor wat volume.

Groetjes,






zaterdag 22 augustus 2020

Gefeliciteerd

De ergste hitte is gelukkig weg (in huis nog steeds 25 graden) maar toch aan de slag voor jarige vriendin Lilian die totaal niet van cute houdt ....afzien voor mij 🙃. Al jaren liggen hier 3 prachtige rubber stempels van Crafty Individuals en nu heb ik er een van inkt voorzien maar ja, wat doe je er dan nog meer mee??? Dit is zó anders dan wat ik normaal maak dus tips zijn méér dan welkom!!!

Een grote witte kaart gesneden en mijn stempelpapiertje gemat op gele cardstock. Ze hebben een grote warmgele zithoek bij de open haard dus vandaar deze keuze. Met de SU-Gorgeous Grunge stempel wat gespetterd in grijs, geel en oker en met een Viva Decor -grungestempel de grotere rondjes en vierkantjes in geel en grijs. Hier en daar wat kleur op de CI-393 stempel aangebracht en tot slot een uitgeknipt vlindertje bij gefeliciteerd van Craft Emotions en ook dat weer gemat op de gele cardstock.

En ik maar blij schrijven dat ik géén probleem mét Blogger heb...dat is bij blogposts die ik al sinds juli klaar heb staan maar deze is helemaal nieuw en nu heb ik ook die tussenruimte bij de challengerij hieronder ..pfff....heeft iemand dáár al een oplossing voor gevonden?

DANK VOOR DE TIPS....TUSSENRUIMTE IS WEG 💓💓💓💓

 Groetjes,

 


Challenges:

DeEgel-104/géén dp
TTCRD-ag
Creativesketchygirls51/vlinders
AudSentiments-258

maandag 10 augustus 2020

Voor Anita

Hoi hoi,

het duurde lang voor de begin dit jaar voorspelde hete zomer kwam maar nu is het HOT HOT HOT 🥵🥵. Ik freubel/blog al een hele tijd vrijwel niét maar nu komt er al hélemaal niets van!!!
Nog even en er groeien straks palmbomen op Ameland waar de jarige Anita zoals elke zomer vast zal genieten want dat is nu de béste plek zo dicht bij het water!!! 
Gelukkig zijn er leuke stansjes voor als het even tegenzit want het was hier wéér  schrikken met een héél zieke Ben die met de ambulance richting ziekenhuis moest (ik zal er nóóit aan wennen 🥺.) Deze keer waren  een resistente bacterie én bloedvergiftiging de boosdoeners -ná onderzoek uroloog de dag er vóór !!!???- en moest hij zelfs in isolatie. 
Hij is nu 1 week thuis en het gaat redelijk met hem maar qua conditie (longen) natuurlijk voor de zoveelste keer wéér terug bij AF waarbij deze warmte ook niet echt helpt en begrijpelijkerwijze is de nodig gebleken operatie nog even uitgesteld. Eérst maar weer eens bijkomen en in de tussentijd nog wat onderzoeken...pfff...eén  jaar zónder "gedoe" wat zou dát fijn zijn maar ik vrees dat dit een utopie is!!
Maar allez: hier is het simpele stans-kaartje want een jarige overslaan dát kan natuurlijk niet....


Het  dubbelzijdige dp is uit een heel groot blok van K&Company Poppy Seeds dat ik al wel 10 jaar heb en bij het opruimen van mijn hobbykamer weer "ontdekte". Met een blauwe stift heb ik het onderste blauw bovenaan de dwarsstrook nog even terug laten komen voor het contrast én bewust géén zee of blauwe lucht gemaakt want dát zie je al zó vaak.
Het zonnetje is van Crealies, de palmbomen van Elisabeth Design en op het eilandje heb ik gespikkeld met Promarkers en er wat dotjes Pontura Paint van Nellie Snellen op gezet zodat het net als echt zand een glimmertje heeft. De vlag met Happy Birthday is van de clearstamp Beach Day van Neat&Tangled.

Groetjes, 🍦🍹🏖