maandag 11 november 2019

Plooien-kerstboom

Bij Challenge 88 van de Egel willen ze plooien op je kaart zien en daar heb ik deze origami-kerstboom voor gemaakt .



Kleine  kraftkaart en wit cardstock,  de hoeken afgerond met een ponsje. Het gebruikte dp is van SU. Uit het kraft heb ik nog een stam/bak geknipt want de boom moet natuurlijk wel een basis hebben. De houten sterretjes zijn van Xenos.

En omdat ik hem zo leuk vond, direct nog een keer in een zwart-witte (achterkant groene SU-papier) met een transparante ster en glimmertjes uit de voorraad en een kraft-rose versie met dp van een Action-blok, een dubbele uitgestanste ster uit glanscardstock en rose glimmertjes uit de voorraad. De teksten zijn van Crealies.
 


We hebben heerlijk gesmuld gisteravond en als jullie dit lezen sta ik kalorietjes weg te zwoegen in de sportschool 🤪...tot kerstdonderdag!!!

26 opmerkingen:

Je@net zei

Wauw...wat een super gave en originele uitwerking van een plooikaart, Irene. Vind je kerstboomkaart ontzettend leuk geworden. En meteen 3 stuks...goed bezig!

Angela zei

Wat een schitterende uitwerking van het thema Irene!
Supergaaf die geplooide kerstbomen. Leuk om te zien dat verschillende kleuren ook een heel andere uitstraling geven; top!

Sport ze :).

xxAngela

Joanne kramer zei

Wat een geweldige kaarten. super die kerstbomen. groetjes Joanne

Martha zei

Hoi hoi Irene
Wat leuk bedacht deze geplooide kerstboompjes, en door het verschil in kleur lijken de kaartjes heel anders, mooi gemaakt!
Liefs Martha

Scraptastisch zei

Van harte Gefeliciteerd met Ben en lekker gesmuld, heerlijk toch!!!
Kilootjes blijven toch plakken als je ouder word....maar goed bezig in de sportschool Irene, dikke duim!!! En wat heb je dit weer gaaf gedaan met je geplooide kerstkaarten en meteen 3...TOP! Drie dezelfde en toch zo verschillend, ik vind ze prachtig!!!
Liefs Gerie

Colinda zei

Super leuke kaarten, leuk idee zo voor de plooi challenge! Leuk in die verschillende kleuren!
Succes in de sportschool voor als je nog niet bent geweest en zo wel, lekker uitrusten, dat heb je maar weer mooi gedaan 💪
Groetjes,
Colinda

Annerieke zei

Wat een originele uitvoering van de plooi-techniek Irene, super mooie kaarten. Ik vind ze alle drie erg leuk, vooral die roze hihi ;-).

Caroline zei

Wat leuk gedaan zo! En meteen weer 3 kerstkaartjes erbij!
Groetjes Caroline

Trijntje zei

Goed bezig met de kerstkaarten Irene. Grlijk 3 van deze leuke geplooide kerstbomen. Heel leuk. Goed bezig in de sportschool. Ik zelf ga liever fietsen of wandelen.... fijn dat jullie lekker gesmikkkeld hebben. Fijn... nog gefeliciteerd met Ben. Groeten Trijntje

Eri zei

Oh, wat zijn jou geplooide kerstbomen gaaf Irene! Iets helemaal anders dan de andere plooitjes in blogland!
Veel succes met het kalorietjes wegwerken!
Groetjes, Eri

Nancy Soetaert zei

Toffe gevouwen kerstbomen! Allemaal dezelfde en toch zo verschillend !
Groetjes
Nancy

Marlies zei

Een heel leuk idee met de gevouwen kerstbomen Irene. Prachtig gemaakt, hele mooie originele kaarten. groetjes, Marlies

karien zei

Wat heb je superleuke kaarten gemaakt
Groetjes Karien

Creaellenknutselsite zei

wat een mooie kaartjes ziet er ingewikkeld uit leuk steeds dezelfde boom en toch weer anders
groetjes ellen

Nicolette zei

Wat zijn ze mooi!
Groetjes Nicolette

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat heb je een leuke serie geplooide bomen gemaakt Irene, hetzelfde en toch allemaal anders.
Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij De Egel.
lieve groetjes Miranda xx

Jantine zei

Wat een leuke interpretatie van plooien op je kaart, Irene! Gave kerstbomenkaarten!
Groetjes
Jantine

Pop's Cards zei

I love these I haven't paper folded in ages, they look amazing, hugs Pops x

Miranda K zei

Hi Irene

Dankjewel voor je berichtje op mijn blog. Wat heb je een leuke kaarten gemaakt de laatste tijd. Sorry lang niet op blogger geweest. Dit kaartje is ook wel weer heel leuk hoor. en gelijk nog een aantal erbij. Top!
even terug komen op je vraag. Idd wij zitten met de aardbevingen hier. We hebben te horen gekregen dat ons huis (koop) gesloopt gaat worden. we zijn al jaren bezig maar komen geen steek verder.. zo vervelend als je eigen huis in handen is van de politiek. Ik zal eens wat vaker bij je komen kijken.. misschien inspireren we elkaar hahaha. groetjes

Miranda K zei

(reactie op je berichtje bij mij) Wow irene .. groningen verlaten. Wat fijn dat jullie een ander plekje hebben gevonden en idd centraler. heerlijk lijkt me dat. Ik hoop dat t beter gaan met Ben? Ooit zal t goed komen met onze woning zeggen ze. Maar mijn vertrouwen is compleet weg. Ik hoop dat ik dit ooit lachend terug kan lezen. (zittend in een veilige nieuwe woning).

aussie aNNie zei

Wow Irene these are fabulous, would love to know how you did the trees, stunning. Thanks for your message re the fires. It was bad and of course lit by fire bugs...around 11 fires were lit. What is the world coming to?
hugs.x

Marjan zei

Nog van harte gefeliciteerd met Ben's verjaardag!
Je kerstboom kaartjes zijn echt onwijs gaaf, erg mooi effect!

Doris knippenenplakken zei

Wat een gaaf kerstboom kaartje, echt geweldig met de plooitjes.
Groetjes Doris

Ela zei

Wat een gave plooien zie ik hier! Goed bedacht zeg, ik ben nog met andere plooien aan het stoeien... Groetjes Ela

Crealientje zei

Irene, deze plooi kaarten vind ik de mooiste van de Challenge!
Dus als ik het voor het zeggen had......:)
Wat een leuk idee.
Heel leuk gedaan!
Liefs Crealientje.

Marja zei

Wat een leuke serie geplooide kerstbomen Irene!...heel origineel idee.
Leuk dat je meedoet aan de challenge bij De Egel.
Groetjes Marja DT.