dinsdag 27 oktober 2020

1 stans 3x

Tussen alle kerstkaarten door even iets heel anders.


Bij de Action lag een prachtige achtergrondstans die ik 3 x uit glanscardstock heb gestanst en er het volgende mee heb gemaakt:


Op een groene kaart geplakt en in het hart van twee bloemen blauwe glimmers (MD) in een contrasterende kleur. Voor een tekst heb ik van alles geprobeerd: 

uit blauwe cardstock gestanst - NIET leuk
met blauwe inkt op een banner gestempeld - NIET leuk
met de Dymo-lettertang in blauw een tekst - NIET leuk
met een strook vellum en daar tekst op gestempeld - NIET leuk

Dus: 3 kaarten zónder tekst en aanvankelijk ook zónder bestemming maar inmiddels zijn ze tóch alle 3 de deur uit en heb ik gewoon "iets liefs" binnenin geschreven.

Met distressinkt een achtergrond gepoetst...spontaan een herfstuitstraling geworden.

Hier de deeltjes die uit de bloemen vallen met Promarkers ingekleurd en teruggelegd (soms écht een puzzel) en hier en daar wat rondjes van kleur voorzien. Wat hier niet te zien is: uit roze cardstock 80 gestanst en rechtsonder in de hoek geplakt en vorige maand bij een jarige buuf in de brievenbus gedaan.

Hebben jullie nog ideetjes wat er nog meer met deze stans gedaan kan worden??

Groetjes,



en dan heb ik sinds gisteren ineens dit bij alle blogpost die klaar staan...hoe moet ik nu een hele nieuwe schrijven en foto's plaatsen?? Ze verschijnen dus wél gewoon maar hoe kom ik hier vanaf en hebben jullie het ook en is het weer iets van Blogger....ik heb nergens aan gezeten/veranderd dus??

DANK JE WEL NICOLETTE EN MARTHA...OPGELOST 🙋‍♀️🙋‍♀️🙋‍♀️ ik had dat wél gezien maar durfde er niet aan te zitten omdat er stond dat er mogelijk iets zou verdwijnen...pfff...Irene en de moderne wereld!!!!
 

30 opmerkingen:

Sarah zei

Ik vind ze mooi overkomen je kaarten. Vooral die met de herfstkleuren. Ik denk een wit strookje over heel de kaart met daarop een subtiele zwarte tekst dat dat zeker niet mis staat, maar zonder tekst kan dus ook. X

Anita van Deur zei

Gaaf gecombineerd Irene kleuren zijn heel mooi die je gebruikte.
Fijne dag xx

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaarten leuk hoe je beschrijft hoe je het allemaal hebt uitgeprobeerd mooi papier heb je erachter gebruikt.
wat betreft het blog bericht wat je krijgt weet ik ook niet wat het is, ben op het moment al blij dat het bij mij goed werkt en ik nog weinig tot geen problemen heb ondervonden
groetjes ellen

Je@net zei

Wat een prachtige stans, Irene. Vind je kaartjes ook erg mooi geworden.
Misschien nog een idee om de stans te gebruiken als stencil?

Irene zei

Leuk idee Jeanet!!!!

Nicolette zei

Ik zou zo'n stencil laten liggen, maar nu ik jouw kaarten zie ziet het erg leuk uit.
En heb je niet per ongeluk in je blogbericht op het pennetje gedrukt helemaal links boven in. Misschien staat hij nu op HTML weergave?
Groetjes Nicolette

Doreen zei

Love the die you used,gorgeous cards.xxx

Eri zei

Je hebt drie leuke en toch heel verschillende kaarten gemaakt met deze stans. Ik had hem het weekend hier ook op tafel liggen, maar heb hem weer aan de kant gelegd, maar nu ik deze verschillende uitvoeringen zie moet ik hem toch maar weer even pakken.
Groetjes, Eri

Colinda zei

Een paar mooie en toch zo verschillende kaarten, mis de tekst niet hoor!
Mooie mal, je zou ook nog met gekleurd papier kunnen puzzelen maar dat had je vast al wel bedacht :) Heb ook eens gezien dat ze de stans plakken op dubbelzijdige klevend folie en dan fijne glitter in de open delen wrijven.
Een fijne dag,
Colinda

Martha zei

Mooie kaarten gemaakt met die prachtige stans, Irene
De tekst die je ziet is in de HTML stijl dus de opmaak van de computer zelf zeg maar, dit kun je weer uitzetten met een kruisje, niks aan de hand, vroeger voor Windows werkten we met Dos besturing toen moest je met die tekens een bericht maken, nudoet Windows dat voor ons omzetten, lekker gemakkelijk he!
Fijne dag liefs Martha

Martha zei

Hee Irene, heb nog even voor je gekeken, het klopt wat ik je al vertelde als je bij nieuwe post aan linkerkant in de balk kijkt zie je een potloodje staan, als je erop klikt zie je HTML en opstelweergave staan, klik op de opstelweergave dan zie je je gewone tekst weer terug
Groetjes Martha

Irene zei

Dank je wel, inmiddels opgelost maar ik zie dat ik het nu elke keer opnieuw moet veranderen omdat het bij álle poets terugdringt naar HTML 😡

bolletjelucky.blogspot.com zei

Ze zijn prachtig Irene, je zou hem als stencil kunnen gebruiken en dan met inkt/verf sprayen dan kun je zowel het negatief als het positief gebruiken. Delen van de stans gebruiken. Op dubbelzijdig folie plakken en alle open stukjes met mooie tere kleurtjes glitter bestrooien. Alles terugpuzzelen 🤪. Volgens mij is een zwart-witte variant ook erg mooi, evt.als sterkte kaart. Volgens mij dus een stans om vaak te gebruiken LOL.
Lieve groetjes Miranda

Irene zei

Uuuh ALLE postst terugspringt

Creanita60.blogspot.nl zei

Leuke kaarten zijn het geworden je zou bv ook nog een zwart wit variant kunnen maken en dan 1 bloem de middelste( de makkelijkste) met een andere afstekende kleur in kunnen leggen.
Ben benieuwd na de leuke kaarten en varianten die je ons nog met deze stans gaat laten zien.
Groetjes Anita

Jantine zei

Prachtige kaarten, Irene. Wat een schitterende stans!
Gelukkig dat je blogding opgelost is!
Groetjes
Jantine

Marja zei

Je hebt 3 hele leuke en verschillende kaarten met de mal gemaakt!...zou deze zelf niet vlug kopen denk altijd kun je niet veel verschillende kaarten mee maken maar het is jou goed gelukt.
Een idee wat ik er nog meer mee zou doen de mal stansen en dan als stencil gebruiken inkt erover en je hebt een leuke achtergrond.
Groetjes Marja.

Doris knippenenplakken zei

Wat een gave kaartjes, mooie combinatie.
Fijne dag, groetjes Doris

Marjan zei

Mooie stans en drie mooie kaartjes ermee gemaakt! Vooral de middelste vind ik prachtig met die gloeiende kleuren! Denk ook dat zo'n zelfgemaakt en geprint tekstje in zwart wit hierbij heel mooi zou zijn! Maar zo gaat ook heel goed!

Je HTML gedoe is al verklaard zie ik. Wel heel erg vervelend dat die iedere keer daar weer op terug springt.

Diny zei

Wat een leuke stencil heb je gekocht Irene en er al gelijk drie prachtige kaartjes mee gemaakt!
Succes met het bloggen....de veranderingen vallen soms niet mee he?
Groetjes Diny

Miranda Slagboom-de Groot zei

Hele mooie kaarten.
Groetjes Miranda

!neke zei

Drie top kaartjes !!!!
Ik hou van die background stansen. Ik gebruik ze ook om er een stencil van te maken .
groeten Ineke

Caroline zei

Leuk gedaan al zou dit mijn mal niet zijn haha.
Groetjes Caroline

Margreet zei

Wat een toffe kaartjes zijn dat geworden, en ik vind dat je geen tekst erop mist.
Vooral de middelste vind ik heel erg mooi.
Fijn dat je probleem opgelost is. Tja, die techniek is weleens lastig om bij te benen.
xxx Margreet

Hermien zei

Een mooie serie kaartjes Irene, het kaartje met de herfstkleuren is mijn favoriet.

groetjes Hermien

Scraptastisch zei

Ik zou echt worstelen met zo'n stans en wat heb je qua tekst veel dingen geprobeerd , sjappoo! Drie mooie verschillende kaartjes zijn het geworden Irene! Wat fijn dat er in blogland zo mee gedacht word, wat zal je geschrokken zijn als dit ineens op je beeldscherm verschijnt!!!!
xx Gerie

GerJanne zei

Wauw wat een mooierd! Vandaag even bij Action binnen gewipt, maar deze niet gezien.. Je kaartjes ermee zijn echt gaaf zeg! En wat veelzijdig. Bij K&K hadden we ook problemen, maar volgens mij is het nu ook opgelost.

aussie aNNie zei

These are really stunning, the colours and complete design, wow...xx♥

Annerieke zei

Prachtige kaarten heb je gemaakt Irene! Soms heb je dat een tekst niet goed voor op de kaart kan, hoeft eigenlijk ook niet altijd toch? Ideeën heb ik niet, eerlijk gezegd is het geen stans die ik zou kopen. Niet omdat ik hem niet mooi vind, maar meer omdat ik niet zo goed weet wat ik ermee zou moeten doen ;-).
Groetjes, Annerieke

Trijntje zei

Wat een leuke kaarten met deze mal. leuk met de achtergronden en de gekleurde bloemen.Je kunt ergens ook een klein labeltje met tekst aan knopen met een touwtje. IK heb deze mal niet maar iets wat erop lijkt daar ben ik toevallig nog mee bezig. Je zal het tzt wel zien... Groeten Trijntje