donderdag 16 augustus 2018

Joy to the world

In een heerlijk schoon huis (dat was er wel bij ingeschoten met die hitte) op de regenachtige dinsdag een paar uurtjes lekker aan de freubel geweest en een kaartje gemaakt dat aan wat leuke challenges mee kan doen. Zo heb ik ook weer iets voor op mijn nog steeds erg kleine kerststapel maar ik weet zeker dat dát in de koude maanden als we het weer binnenshuis moeten zoeken vanzelf goed gaat komen!


Op een witte kaart dp met glimmertjes van de Action en op het rose 3 groene hotfixsteentjes. Dit papier was ook het uitgangspunt om Snowy Sing Song van Di's Digis in te kleuren met mijn Promarkers en de bekende veegjes witte gelpen waarmee ik ook overal stipjes heb gezet zodat er sneeuw valt.
Op de laarsjes, de muzieknoten en het zwart van de pinguïn zit Glossy Accents en op alle pompoms zit Stickles Stardust.

De sketch van K&K heb ik andersom gezet omdat daar meer ruimte voor de tekstbanner is (die óók afwijkt...oeps).

Er kwamen wat reacties/vragen over "mijn plaatje" hihi! Dit is een bitmoji en daar ben ik door onze meiden terecht gekomen. Best grappig om zo'n "poppetje" te maken en ik ben inmiddels hartstikke grijs/wit (heb een aantal jaren geleden de eindeloze verfstrijd opgegeven en van de knipbeurten/diverse modelletjes werd ik ook niet vrolijk 😟 !!) Het is nu schouderlang en zit (meestal) omhoog dus muv van alle rimpeltjes -die optie werd niet geboden *lol*- klopt het helemaal..kijk maar..


Inmiddels foto verwijderd!!!!

De moedertjes pakken de koffers in, Zoe is een beetje moe dus nog even kroelen en Nijntje-filmpje kijken voor ze weer naar huis vliegt! 

Gezellige donderdag,







Challenges:

52weeksto christmas
Knutsels&Kadootjes/sketch
Di'sDigis/2 or more patterned papers
PFP-457/sparkle and glitter
TheHolly&Ivy-34/anything christmas goes
TheMerryChristmasChallenge/anything christmas
CreativeKnockouts-259/sparkle and shine
CuteCardsThursday-543/spots and dots 

47 opmerkingen:

Lia zei

Wat een leuke kerstkaart is dit. Ik zou niet gauw aan roze denken, maar het staat perfect!
En wat heb je een durf gehad om je haren niet meer te kleuren! Ik denk dat ik minstens net zo grijs ben als jij, maar ik hou het kleuren nog even vol....Een vriendin van me heeft het ook opgegeven en het haar heel kort laten knippen en uit laten groeien. Ik kwam haar tegen in het dorp (had haar een poos niet meer gezien) en herkende haar niet eens.. Oeps!! Het was even wennen!
Wat zul je de meisjes weer missen... Sterkte ermee!
Lia xx

Angela zei

Gave kerstkaart Irene..... hele mooie aparte kleuren heb je gebruikt; top!
Staat je goed het haar in een 'omaknotje' :).
Heb het kleuren van mijn haren jaren geleden opgegeven.... gemak dient de mens is mijn motto. Inmiddels ben ik ook helemaal grijs/wit. Past goed bij oma's whahaha.
Fijne dag.
xxAngela

Eri zei

Leuke kaart is het geworden Irene, tof dat je de sketch in spiegelbeeld hebt gemaakt. En je lijkt precies op het "plaatje". Leuke foto met je kleindochter.
Groetjes, Eri

bolletjelucky.blogspot.com zei

Haha je lijkt inderdaad op het leuke plaatje Irene, ik zou je haast niet herkennen. Ik ben ook grijs en nog geen oma en het bevalt prima. Leuk foto van jou en Zoe samen.
Je kerstkaart is een liefje, mooi ingekleurd weer en de sketch is toch nog goed te herkennen hoor.
Lieve groetjes Miranda

gerrie zei


Erg leuke en vrolijke kerstkaart.
Groetjes, Gerrie.

Margreet zei

Wat een gave kerstkaart, Irene! Het achtergrondpapier past zo leuk bij het kerstbomenpapier. Ook mooi gekleurd, trouwens.
Wat leuk om je in het 'echt' te zien (met de lieve Zoe). Ik weet niet hoe je er hiervóór uitzag, maar je lijkt sprekend op je leuke 'poppetje'.
Ik ben nog niet aan uitgroei toe (ga over een uurtje naar de kapper om te kleuren en te knippen).
Fijne dag.
xxx Margreet

Annerieke zei

Wat een leuke kerstkaart Irene! Heerlijk om weer te knutselen nu het wat minder warm is hè, ik geniet er ook van. Ik vind je plaatje geweldig en je foto ook hoor. Je bent mooi zoals je bent toch? (ehhh...dat zeg ik natuurlijk nooit over mezelf, hihi)

Linda zei

Mooie kaart met heerlijke kleuren!

Hahaha ik moest lachen om je reactie over de rimpels.
Ja nu met de foto zie ik inderdaad dat je sprekend lijkt op de rimpels na ja haha.
Leuk dat je dat zo kon maken en dat met ons deelt en de foto met je kleinkind!

Groetjes, Linda

aussie aNNie zei

Is this you Irene, gosh beautiful lady. It's funny how we picture people and they are entirely different to what we imagine. I have always been blonde and a few grey hairs show through but still have a touch up colour, keeps me feeling younger too.. good energy from it all. Wearing your hair up would pull up the wrinkles too....haha so I can't see any...xx
Your card is fabulous love the cute image too..big hugs.x

Evelyn zei

I love your pink and green Christmas card. I think the colors are perfect for the adorable image.

Thanks for sharing with us at The Merry Christmas Challenge Blog!

Evelyn
http://mylittlecraftblog.wordpress.com

Scraptastisch zei

Je haar zat echt in de zomer stand Irene...lol Maar los staat het toch leuker vind ik dan, hihi En ook ik ben al behoorlijk grijs en niet meer kleuren geeft zo'n rust, want de uitgroei kwam steeds harder terug! Je lijk sprekend op het bitmoji plaatje...errug leuk! En nog een vrolijke kerstkaart kunnen maken, nou hier wat dat betreft geen kerst inspiratie whaha!
Liefs Gerie

Annemarie en Merit zei

Wat een schattig kerstkaartje met dit lieve afdrukje, erg leuk! En wat leuk om je in het 'echt' te zien op de foto samen met die lieve Zoe. Het is goed gelukt om jezelf na te maken haha. Leuk poppetje geworden :)

Groetjes, Merit en Annemarie
DT52WTC

Ans Gilbert zei

Wat zul je haar missen Irene.. Ik dacht al dat dat poppetje jijzelf was, ik ben ook al jaren geleden gestopt met verven.leuke kleurencombi op je kaart en wat een gave digi,
Ansx

Marijke zei

Een gezellig vrolijk kaartje met een leuke sketch! Heerlijk hè als je kleindochter zo lekker bij je zit! Fijn dat je meedoet met 52WTC. Groetjes Marijke.

Je@net zei

Erg leuke kerstkaart heb je gemaakt, Irene.
En wat een leuke foto van jou en Zoe. Wat is toch alweer groot geworden!

Marja zei

Prachtige kerstkaart in deze kleurtjes Irene!
Lieve digi en weer heel mooi ingekleurd.
Leuke foto met je kleinkind wat zul je de meiden weer gaan missen.
Groetjes Marja.

Trudy zei

Schattige kerstkaart in mooie kleuren! Ik ren nog steeds naar de kapper.
Leuke foto met je kleinkind.
groetjes Trudy

Gina zei

Heel leuk je foto te zien met de kleine Zoë! Je kerstkaartje is super! Mooi ingekleurd en mooie kleurkeuze ! groetjes, Gina

marian zei

+Een schattige kerstkaart heb je gemaakt.
Groetjes van Marian.

Suzan zei

Mooi kerstkaartje heb je gemaakt Irene!
Groetjes Suzan
DT 52WTC

Trijntje zei

Wat een leuke vrolijke kerstkaart Irene. Leuke. Schets. Vrolijk dp. Wat een schatje je kleindochter. Jammer dat ze weer weggaan. Ik snap als grijs de overhand krijgt het rust geeft om niet meer te kleuren. Ik probeer het wat blond te houden. Lukt nu aardig met de vele fietstochten. Het knutselen komt vast wel weer. Ik ben nu al weer zat van dit weer..., al een paar keer nat geregend op de fiets. Vandaag naar Ameland bijna de hele dag motregen... . Hopelijk knapt het weer op. . Groeten Trijntje

Caroline zei

Leuk om de sketch andersom te gebruiken, erg leuk zo!
En wat leuk om je in het 'echt' te zien. Ik zag dat poppetje al steeds haha.
Groetjes Caroline

mum of two zei

An adorable image and great sketch! Thanks so much for playing with us at The Merry Christmas Challenge. Hope to see you again soon :)


michelle (The Merry Christmas Challenge DT)
Purple Monkey Moments

Jantine zei

Hele leuke kerstkaart Irene! Mooie frisse kleurtjes en leuke afbeelding.
Je profielplaatje is ook erg grappig en lijkt inderdaad behoorlijk.
Lieve foto met Zoe!
Groetjes
Jantine

Nancy Soetaert zei

had ook al opgekeken van je nieuwe 'profielfoto', wel leuk! Mooie foto met je kleindochter. Wordt afkicken als ze weer de plas over zijn!
toffe kerstkaart, leuk om de rand op de muts net hetzelfde te doen als je DP8
groetjes
Nancy

Diny zei

Ja.....een heel leuk plaatje Irene.....ik zie ook een gelijkenis....haha!
Je kaartje is erg leuk geworden.
Nog even lekker kroelen voordat Zoe weer weggaat.....daar krijg je nooit genoeg van he?
Groetjes Diny

GerJanne zei

Slim om de sketch te draaien. Heel leuk kaartje en je hebt weer mooi gekleurd.
Ik ken inderdaad de bitmoji, van mijn zusje. Zelf heb ik het nooit geprobeerd, maar nu ik dit zie bij jou... zo leuk.
ik mail je nog hoor, maar rimpels zie ik niet veel.

Monique zei

Wat een prachtige kaart! En een prachtige foto van jou en je kleindochter. Daar moet je het voorlopig even weer mee doen. Maar de tijd gaat snel hoor ;-)
Dank je wel voor je deelname bij Knutsels en Kadootjes.
Lieve groetjes, Monique

martina's kaartjes zei

profieltekening is super ! helemaal herkenbaar ! en kleuren, voorlopig hou ik het nog wel vol, hier en daar een plukje grijs, maar goed... we zien wel hoe het verloopt ! mijn kapper zei laatst : grijs is de nieuwe trend, dus... we zijn gewoon voor op de mode hahaha !
helemaal leuk en gezellig kaartje
fijn dat je er weer bij bent deze week,
grtjs,martina DT 52 WTC
x

Nicolette zei

Leuk je foto, ik had dus een hele andere voorstelling van jou. Kort donkerblond haar, haha.
Mooie kaart heb je gemaakt.
Fijn weekend,
Groetjes Nicolette

Scrap en Kaartenfun met Stampin-Up zei

Ha die Irene,

Ik herken je niet meer terug!!
Af en toe denk ik ook ... ik laat het kort knippen en kleur het niet meer blond.
Maar dan ben ik zo donker. Ik heb een peper en zout kleur.
Wat een leuk en lief kleinkind heb je.
Hebben je dochters al meer kinderen?
Geniet ervan.
Mooi ingekleurd je kaart.
Gezellige lieve groetjes Lida

Crafty KJ zei

A gorgeous Christmas card and your colouring of this sweet image is awesome! It's so colourful too and those backing papers are fab. Thanks for joining in with my challenge this week at Passion for Promarkers and I look forward to seeing more of your gorgeous creations soon, Hugs, Karen xx

Creaellenknutselsite zei

wat een super gaaf kaartje is dit leuk die afwijkende kleuren
groetjes ellen

Colinda zei

Goedemorgen,
ik vind je kaartje weer zo mooi gekleurd, een heel gezellige kerstkaart!
Wat een leuke foto met Zoë en geweldig die bitmoji, dank je voor de link!
Een gezellige zondag,
Colinda

Marjan zei

Wat een cutie is je kaartje! Mooi zoals je alles gematcht hebt, en het kleurwerk met wat bling is prachtig! Lieve foto ook van jou als oma met je schattige kleindochtertje! De bitmoji is ook al zo leuk had er nog nooit van gehoord! Ga eens kijken, leuk.

Femminde zei

Hallo Irene,
Wat een tof kerstkaartje. En je bent zo weer eentje verder toch?? Als je er straks op een herfstige dag een keer voor gaat zitten ben je zo weer een stapel verder toch?? Ik had er vorig jaar op 1/12 nog maar 10 van de ruim 50. Dat is niet ideaal. Nu heb ik er bijna 30 en dat is beter. Ik heb ook weinig vakantiedagen meer staan.
En leuk die bitmoji. En hij lijkt super. Leuk die foto met Zoe.
Fijne week!!
Groeten van Femminde

ps. heb je die mal gevonden??

Alison zei

I love this fun image on your Christmas card and the pretty colours you've used. Thank you for joining in the challenge at Di's Digis and for using one of Di's images.
Alison x

Dawn zei

What a precious image and nice take on the sketch too. Thanks for playing and sharing at Creative Knockout Challenge. I wish you the best of luck.
Dawn DT.

Dawn zei

Thanks for playing and sharing at Creative Knockout Challenge. I wish you the best of luck.
Dawn DT.

Blankina zei

Schattig kerst kaartje..heb je trouwens net een uitnodiging tot mijn ( prive) blog gestuurd :), groetjes uit Italie, Blankina

Deb zei

Gorgeous card and I love your photograph!
Many thanks for joining us at Cute Card Thursday this week!
Debxx

Wendy zei

Gorgeous sweet card...Thanks for joining us at Di’s Digi Challenge and using one of Di’s images :)
Wendy xx

martine zei

Hoi Irene,
wat een super gaaf en heel mooi kaartje.....heeeel mooi !!
ook jou andere prachtige creaties bewonderd
en wat een prachtige foto tesamen met je kleindochter
wens jou een fijne dag vandaag lieve groetjes van martine

Durvina zei

Hahaha, die profielafbeelding viel me meteen op!
Leuk verwoord zo!
En wat een schattige foto van jou en je prachtige kleindochter!!
En dan nog je prachtige blogpost, een echte "Irene", zo gaaf!
Als laatste wil ik je uiteraard bedanken voor jullie superlieve kaart voor mijn verjaardag, ;)

liefs, Durvina

Colien zei

Heel leuk kerstkaartje, ik herkende de (gespiegelde) sketch meteen! :)
Wat een leuke foto van je met Zoë, extra hard genieten van je kleindochter als ze in het land is, natuurlijk!
grtz.Colien

Jessica K zei

So cute! I love your sweet little scene! :) Thanks for joining us at the Merry Christmas Challenge! Good Luck!

Jess - DT
www.freshbyjess.blogspot.ca

Janis Lewis zei

Wonderful Christmas card! Thanks for sharing at The Merry Christmas Challenge.