zaterdag 25 februari 2017

Fishtails en taart

Hallo allemaal,

Zoals sommige snelle bloggers al hadden gezien maakte ik vorige week een foutje en stond er iets op mijn blog dat nog niet mocht (dat komt pas over een dikke week). Pffff ........ik moet er echt weer even inkomen en dat geldt ook voor het freubelen want ik zit maar heel af en toe een uurtje op zolder als Ben een midagdutje doet (update aan het eind van deze post).
In het begin kon ik gewoon mijn draai niet vinden maar voor jarige nicht Daniela wilde ik toch wel heel graag iets maken en dat is deze "zoete" kaart geworden.


Papier van de Action, leuke fishtails met een kruissteekje (China), een heerlijke MD-taart en ballonnetjes ......feest!!

Nu de beloofde update:
Dinsdag gaan we voor de laatste immuunkuur naar het UMCG en dan is het godzijdank helemaal gedaan met de akelige chemo. Aanvankelijk leek Ben er flitsend doorheen te komen maar hoe meer hij er kreeg hoe groter de bijverschijnselen, precies zoals de arts al aangaf: het is een stapeleffect en de eigen reserves laten het compleet afweten.
Maar het heeft resultaat gehad: Ben hoort nu bij de 73% die na 5 jaar nog in leven is...we gaan er voor!!!!!
Na dinsdag geen geren naar het ziekenhuis meer dus even wat rust en bijkomen en dan eind maart naar de longarts voor een longfunctietest . Die hebben zich sinds vorige zomer en alle heftige medicatie helaas amper kunnen herstellen dus we vrezen geen beste uitslag,  maar de anesthesist wil terecht weten hoe hij er aan toe is als Ben op  ???? april aan de tumor op zijn nier wordt geopereerd. Dat is een pittige ingreep dus minimaal 1 week tot 10 dagen ziekenhuis is ons verteld en daarna weken rustig aan doen.
Zou dan eindelijk alles achter de rug zijn zodat Ben volledig kan herstellen en aan zijn conditie gaan werken??
We hopen het van harte zodat we kunnen genieten van een zomer zonder zorgen en straks natuurlijk ons kleinkind!

Gezellig weekend,




32 opmerkingen:

Lia zei

Irene, wat een goede berichten tot nu toe. Ik hoop van harte dat het allemaal zo blijft en dat jullie de komende zomer heeeeeel blije opa en oma zijn!!
Kaarten maken ben je niet verleerd, want deze is prachtig!
Lia xx

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een hele lieve zoete kaart voor je jarige nicht heb je gemaakt Irene. Een eigen gemaakte kaart is zoveel leuker dan een gekochte al zijn natuurlijk niet altijd de omstandigheden ernaar om te knutselen. Fijn dat je nu even tijd (en rust) vond. Heftig hoor wat er allemaal aan de hand is, ik denk aan jullie, sterkte.
Liefs Miranda xx

Odette's kaartenhoekje zei

Irene wat een schitterend kaartje dus ... verleerd heb je het nog zeker niet hoor ! Hier zal je nicht echt wel van genieten ...
Wat een prachtig nieuws over Ben en ja zo doorgaan hoor ...
Ik ga echt voor jullie mee duimen zodat het de goede kant op gaat en jullie volop kunnen genieten van de komst van jullie kleinkindje !
Fijn weekend voor jullie.
Groetjes, Odette xxx

GerJanne zei

Ja Irene, toch een klein beetje antwoord op mijn vragen....
Je kaart voor Daniela is heel mooi. Enig papier en de taart past daar goed bij! Mooie combi van roze en kraft.
Die fishtails zijn prachtig!
Groetjes,
GerJanne

Trijntje zei

Hoi Irene fijn dat je zo'n leuke kaart voor je nicht hebt kunnen maken.... inderdaad als je een tijd niet geknutseld hebt moet het eerst weer komen en in jouw omstandigheden.... best lastig allemaal. Het is allemaal heftig voor jullie. Hopelijk gaat het straks allemaal goed komen en kunnen jullie genieten van jullie kleinkind. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met alle behandelingen en de operatie straks. Het ga jullie goed. Groeten Trijntje

Je@net zei

Wat een leuke verjaardagkaart heb je voor je nicht gemaakt, Irene.
Je bent het freubelen gelukkig nog niet verleerd :o)
En wat goede berichten van Ben, zo fijn!

Scraptastisch zei

Hartstikke leuk om een post op je blog te zien Irene, en je bent het niet verleerd hoor! Het is een heel "SWEET" kaartje geworden en wat een mooie fishtails heb je aangeschaft!
Een hele mooie gefelicitaart kaart heb je gemaakt!
Dikke knuf van Gerie

marja zei

Je verleerd het niet hoor want dit is een prachtige kaart. Terecht dat je er weer even in moet komen want als je hoofd zo vol zit dan lukt het vaak niet. Hou vol saampies hoor. We leven van harte met jullie mee hoor. Het is een zware weg die jullie moeten gaan. Hopen dat jullie zo even de tijd krijgen wat kracht en energie op te doen. Groetjes marja

Aartje zei

Hallo Irene, mooie strakke, maar toch ook zoete kaart.
Fijn dat er goede berichten zijn over Ben maar vervelend dat de laaste chemo's ook de zwaarste zijn. Ik hoop van harte dat jullie van de zomer weer kunnen genieten van alles om jullie heen en dan met name van een prachtig kleinkind.
groeten, Aartje

Marjan zei

Supergaaf kaartje maakte je voor je nicht, erg leuk met roze en kraft en de mooie kaart met de leuke ballonnen!
Het is een moeilijk weg voor jullie allebei, ik denk regelmatig aan jullie en hoop ook heel erg dat er hierna weer een prettige periode aanbreekt!

!neke zei

De berichten zijn gelukkig goed !!!!!
Maar ik lees ook dat jullie er nog lang niet zijn !
Laat de zomer voor jullie goed worden !!!!
De kaart is weer top !

groeten Ineke

Annemarie en Merit zei

Hoi lieve Irene,

Wat fijn om weer even wat van je te horen, en gelukkig ook fijne berichten.
het is een loodzwaar traject waar je inzit, maar er komen weer lichtpuntjes.
het aller aller beste toegewenst voor jullie.
en wat een heerlijk zoet kaartje, het gaat je nog prima af!!!

veelliefs Annemarie

Marleen zei

Een hele leuke feestelijke kaart Irene!
Lieve groetjes, Marleen

Sylvia zei

Mooie en vrolijke verjaardagskaart,Irene.Fijn dat het allemaal een beetje de goede kant opgaat.Zenuwslopend geweest.Fijn weekend.

Groetjes,Sylvia.

Nicolette zei

Wat een feestelijke kaart Irene. Fijn dat je weer een kaart hebt kunnen maken. Nog veel sterkte voor jou en je man.
Groetjes Nicolette

Ans Gilbert zei

Hoi Irene,
je hebt een prachtige kaart voor je nicht gemaakt, ik vind de kleuren combi heel erg leuk..
Ik hoop dat jullie mee, dat er dit jaar een einde komt aan alle ellende en dat jullie dan samen nog heel lang van jullie kleinkind mogen genieten,
lieve groetjes
Ans xx

Creanita60.blogspot.nl zei

Deze vlag is ook leuk geworden Irene moet ook maar weer eens kijken op AliExpress
denk ik.
Wens jullie een fijn weekend!
Groetjes Anita

Sarah zei

Ik duim mee met jullie op een spectaculaire goede afloop Irene!
Je kaartje is mooi! Veel moed nog!

cheryl zei

Oh I love this hun so love the layout works beautifully hugs cheryl xxx

Antoinette Voorn zei

Heel mooi en nette zoetekaart Irene, prachtig! En ik wens je alle sterkte toe met het herstel van je man! Hou jullie alle twee taai en houd de moed erin! xxx

Colinda zei

Heerlijk zoet kaartje!! Krijg er trek van, hihi :)
Heel veel sterkte de aankomende periode en we gaan duimen voor een prachtige zorgeloze zomer!
Lieve groetjes,
Colinda

Diny zei

Wat heerlijk om weer een prachtige kaart van je te mogen zien Irene!
Maar heel begrijpelijk dat het er nu niet zo van komt....je hebt wel andere dingen aan je hoofd! Gelukkig is het einde van de kuren in zicht en kan Ben weer verder om op te knappen zodat hij straks goed de operatie kan ondergaan. Jullie hebben nog een hele hobbel te verwerken....maar er zit ook nog iets moois aan te komen.Jullie eerste kleinkindje komt er bijna aan....wat heerlijk voor jullie Irene!
Ik wens jullie heel veel goeds en beterschap voor Ben.
Liefs Diny

Petra Swart zei

O, dis lekker om weer 'n kaartjie van jou te sien, Irene!!!!! En jy het so 'n lieflike kaartjie vir jou niggie gemaak!!!!! Die koek lyk tog te heerlik en ek hou van al die pienk en kraft en die oulike balonne!!!!!! Die fishtails met die kruisies is baie mooi!!! So goed gedoen!!!
Ek wens vir jou en Ben sterkte toe met die laaste behandelings Dinsdag en ek hoop julle gaan lekker rus tot die operasie in April!!! Ek is seker julle gaan die somer kan geniet!!!!!
Groete, Petra XX

Sabine zei

Wat een mooie kaart heb je gemaakt! Prachtig, en leuk met die flagtails. En wat een fijn bericht over Ben. Ik hoop dat het zo goed blijft gaan Liefs Sabine

Monique zei

Wat een mooie update. Heel fijn dat Ben goed heeft gereageerd op de chemo. Nu de volgende stap en dan hoop ik echt voor jullie dat jullie van de zomer kunnen gaan genieten...
Leuk om weer eens een kaart van je te zien. En dan gelijk zo'n mooie! Je bent het nog niet verleerd Irene...het is net fietsen ;-)) Lekker zoet en heerlijke roze kleuren.
Liefs Monique

Angelique zei

Hele mooie kaart heb je voor je nicht gemaakt, lekker zoet.
Blij om te horen dat Ben dinsdag aan zijn laatste kuur mag beginnen en dan een paar weken rust om even proberen op te laden. Heel veel succes bij de longarts en hopelijk groen licht voor de nieroperatie.
Heel veel sterkte voor de komende tijd en weet dat we aan jullie denken.
lieve groetjes Angelqiue

Anita van Merode zei

Een onwijs zoete mooie kaart Irene.
Vind het zo leuk voor je dat je weer wat freubelzin krijgt en natuurlijk moet je weer wennen en alles op z'n tijd.
Maar het begin is er weer en ik vind het spetterend goed!
De up date wisten wij als team al.
Wens jullie beide veel sterkte en ik duim voor jullie!
Dikke knuf Anita

martine zei

Hoi Irene wat een schitterend kaartje en wat heb je mooie stansmallen gebruikt
ook duim ik voor jullie dat alles rap achter de rug mag zijn voor Ben en dat hij met volle moed aan zijn herstel kan beginnen!! zodat jullie beiden met volle teugen kunnen genieten van jullie kleinkindje
liefs martine

Creaellenknutselsite zei

prachtige kaart heb je weer gemaakt
groetjes ellen

Alina zei

je e-mail heb ik niet meer beantwoord, van alles tussengekomen, ook een ''Ikea bezoek'' , want ik had kasten nodig op de zolder en ik heb ze eindelijk :) !
maar ik ben blij dat de laatste chemokuur achter de rug is, en dat Ben goed heeft gereageerd, super, super!!! nog veel sterkte en beterschap voor Ben en alvast succes bij de longarts! je weet dat ik aan jullie denk!
mooooooooi kaartje, dat papier heb ik ook, ik vind het zo leuk!
liefs, Alina


Angela zei

Sorry.... deze had ik gemist :(
Dat lijkt me een felicitatie waard.... tot die 73% te behoren! Daar heeft Ben wel wat voor moeten doorstaan zeg.... maar net wat je zegt het heeft resultaat. Wens Ben (en jou) sterkte voor het vervolgtraject.
Ben zo blij voor jullie. Nu hopen een op mooi voorjaar en zomer en dan lekker kunnen genieten van jullie kleinkind.
Je kaart is écht geweldig Irene. Lekker strak en toch lief!
dikke knuffel Angela

Margo zei

Lieve Irene, ik zie dat ik heel wat gemist heb, ik ben zelf niet zo veel in blogland geweest de afgelopen maanden en dan mis je dit natuurlijk makkelijk. Intussen is het eind maart dus zullen jullie waarschijnlijk volgende week de longfunctietest hebben. Ik duim hoor voor een goed resultaat ! De operatie komt ook dichter in zicht, ik gun jullie een zorgeloze zomer! x