woensdag 16 november 2016

Vogeltjes en helaas droevig nieuws

Vandaag combineer ik met deze kerstkaart twee DT-opdrachten.
Op het Scr@pCardsChallenge Blog begint de nieuwe challenge met het thema

                                                         KERST/SINTERKLAAS

en op het CraftAddiction Designteam en Challengeblog is het mijn beurt om jullie te inspireren.


De schattige Wild Robins on a branch zijn al heel vaak langsgekomen en eindelijk ben ik er ook mee aan de slag gegaan. Ik heb ze gestempeld met Memento Rich Cocoa inkt, ingekleurd met Promarkers en hier een daar een klein beetje Stickles Stardust op het cadeautje, de blaadjes en besjes gedaan.
Ook het beeldschone Frantage is weer eens van stal gehaald.
Let op dat je eerst van onderen begint met verhitten met de heattool en daarna pas de bovenkant anders ziet alles wit!!!!
Op de randjes van de mutsjes en de pompoms zit Flock Powder..........fluweelzacht en aaibaar!
Daarna heb ik het geheel uitgestanst met de Craftable CR1334-basic-rechthoek van MD.
Op Kraft heb ik de mal nagetekend, uitgeknipt en er onder geplakt en daarna dit geheel met foam dots verhoogd opgeplakt.


De basiskaart is gemaakt met een DDBD-mal uit gebroken wit linnenkarton.
Het gebruikte designpapier is van wat oudere Pretty Paper Blocs : het rode is PB 7044 "Woodland Christmas" en het groene PB 7022 "Eline's Vintage Christmas Red&Green", helaas staan deze niet in de shop.
Onderaan uit Kraft en cardstock nog de muzieknotenbalk van CraftEmotions een beetje golvend opgeplakt en heel licht bewerkt met groene Stickles.
Alle randen zijn bewerkt met Vintage Photo distress inkt.
Uit MD-Snowpaper CA3104 hier en daar nog wat opgeplakte sneeuwvlokken van de Craftable CR1335.
 
Onder de vogeltjes zit een Magnolia-label met kersttekst van de CraftEmotion Christmas Nature Clearstamp, gestempeld met Memento Pistachio inkt. Op het label ook nog een paar heel heel kleine sneeuwvlokstempeltjes van Fiskars gestempeld met Vintage Photo. Ineens ontdekte ik dat daar precies zo'n sneeuwvlok als uit de CR1335 bij zit...geeft een leuk effect die glittervlok op de bruine stempel. Ook de kleine rondjes die uit sommige sneeuwvlokken vielen heb ik er op geplakt en zo heeft zelfs het verscholen labeltje een heel klein beetje bling als het tevoorschijn komt.
Tot slot door het oog met een rondje uit Kraft en groen designpapier een jute strik met belletjes. 


Uit wit fluweelstructuur karton en perkamentpapier (vellum) Eline's Poinsettia COL1393 gestanst. De nerven op het vellum met een witte distressmarker van Tim Holtz aangezet en hier en daar ook weer wat Stickles Stardust aangebracht. In het hart zit een lichtgroene parel waar ik een dikke dot mosgroene Stickles over heb gespoten. De dennentakken uit Kraft zijn van  Memorybox maar in de shop staat net zoiets van CraftEmotions.


Voor mijn doen een volle kaart maar gelukkig komt alles volop tot zijn recht en blijven de vogeltjes de blikvanger!

De Challenge wordt gesponsord door



en er staan weer prachtige inspiratievoorbeelden van het team op het blog dus neem snel een kijkje en doe gezellig mee!!!

Dan nu het mindere gedeelte van deze blogpost:

Na al het getob met Ben's gezondheid en longen en zijn langdurige ziekenhuisverblijf deze zomer bleek de afwijking aan zijn nier die bij toeval op de ct-scan werd ontdekt helaas kwaadaardig.  Omdat hij nog steeds zo broos is en de tumor gelukkig niet van het agressieve soort, is in overleg met de uroloog besloten dat Ben eerst zou aansterken en daarom staat de operatie voor januari gepland. Nou van dat aansterken is dus absoluut niets gekomen want er kwamen weer hevige nieuwe klachten en nadat we eerst de vreselijk slechte diagnose uitgezaaide keelkanker kregen blijkt na weefselonderzoek dat het zeer agressieve lymfeklierkanker is en gisteren kregen we te horen dat de kansen 50/50 zijn.
Hoe iemand die echt nooit iets heeft gemankeerd in 1 jaar tijd zo veel te verduren krijgt, in het ziekenhuis 5 weken lang binnenstebuiten is gekeerd en dan een paar maanden later deze boodschappen krijgt.......onze wereld staat compleet op zijn kop!

De afgelopen maanden hebben er enorm bij me ingehakt, ik heb totaal geen plezier meer in het freubelen en mijn laatste paar kaarten hebben me vreselijk veel moeite gekost. Ik kan er gewoon geen afleiding meer in vinden en dt-werk voelde als MOETEN. 
Daarom heb ik na heel lang wikken en wegen en in goed overleg het moeilijke besluit genomen dat dit voor onbepaalde tijd mijn laatste DT-bijdrage is voor zowel  CraftAddiction als Scr@pCards.
Ik wilde liefst met alles stoppen maar de lieve meiden laten me niet gaan dus we hebben besloten tot een TIME OUT, hoe lang die ook mag duren: mijn plekje in beide teams blijft open.....hartverwarmend!!! Ook mijn blogleven houdt hiermee voor onbepaalde tijd op: alle aandacht en energie is nu voor Ben!

Het duurt nog even maar bij deze wil ik jullie allemaal graag heel fijne feestdagen en alle goeds voor 2017 wensen......hopelijk zien we elkaar ergens in het nieuwe jaar terug! 

For all my foreign followers: 2016 has not been a good year with my husband being very ill so I will take a very long TIME OUT from my blog and Designteams!

Liefs,

 




50 opmerkingen:

marja zei

Oh Irene wat moet ik hier op zeggen. Ik vind het zo erg voor jullie. Ik wens jullie maar heeeeeel veeeel sterkte toe. En probeer tussen de tranen door nu ook van de kleine dingen te genieten. Die wij zo vaak niet meer zien en pas gaan zien als dit soort dingen op je pad komen. Hou vol samen en dikke knuffel van mij. Liefs Marja

Nicole zei

Lieve Irene,
Je kaart is een bjoetie en een echte knaller waarmee je afscheid neemt.
Ik ga je die hard missen meis dat weet je, maar gelukkig zijn we vriendinnen door dik en dun en en laten we ons door de afstand niet tegenhouden.
Ik denk iedere dag aan jullie.
Xxx

Helen zei

Nou Irene, dat is inderdaad om stil van te worden. Ik wens jullie heel veel sterkte toe. We zullen je prachtige kaartjes missen, maar familie gaat voor alles. Hele dikke knuffel Helen

bolletjelucky.blogspot.com zei

Jeetje Irene, hier schiet elk woord tekort en ik weet ook niet wat ik moet zeggen. Wat intens verdrietig..Je "time-out" kaart is een beauty maar een met een donker randje. Héél veel sterkte voor jullie allemaal en ik denk aan jullie.
Liefs Miranda xxx

anncreatief zei

Irene, Dit is echt nieuws om stil van te worden, hier schiet elk woord tekort en ik weet ook niet wat ik moet zeggen. Wat intens verdrietig..Je "time-out" kaart is super prachtig vooral ook te weten hoeveel kracht je dit heb gekost. Héél veel sterkte voor jullie allemaal en ik denk aan jullie.
Groetjes Anneke

Sarah zei

Je kaartje is ontzettend lief en mooi.
Maar dat droevig nieuws raakt me enorm. Ik wens jullie beiden veel liefde en kracht en ja hier zijn geen woorden voor. Hou de moed erin! Xxxx

Lia zei

Irene, ik zit hier compleet verslagen achter de computer, nu ik jouw bericht lees. Dan zou je willen dat het allemaal maar een boze droom is. Maar helaas is de werkelijkheid dan zo hard dat je het gewoon niet kunt geloven.
Ik leef heel erg met jullie mee en hoop toch zo, dat het toch goed afloopt. 50/50....dat is echt tussen hoop en vrees. Heel veel sterkte meid en ach die kaarten... Ik ga ze missen, en je leuke reacties en verhalen ook, maar Ben is nu het belangrijkst!
Ga ervoor!!!
Liefs en een big hug,
Lia xx

Sylvia zei

Hallo Irene,

Wat een verdrietig nieuws.Begrijpelijk dat je geen zin in kaarten maken hebt.Totaal onbelangrijk op dit moment.Heel veel sterkte voor jullie allemaal de komende tijd.Je kaartje is mooi geworden met die lieve vogeltjes.

Liefs,Sylvia

Miranda K zei

kippevel lieve Irene! wat een vreselijk nieuws. Heel begrijpelijk dat het kaarten maken nu niet trekt. zo lief dat ze een plekje voor je houden. je kaart is echt weer een plaatje!ongelooflijk hoe je leven ineens zo kan veranderen.. ik wens jullie heel veel sterkte de komende tijd.. liefs miranda k

Je@net zei

Jeetje Irene...ben er stil van en weet even niet wat te zeggen. Wens jou en Ben heel veel sterkte en kracht toe!

Scraptastisch zei

Zo lief dat je voor beide challenge bloggen, deze prachtige kaart hebt gemaakt Irene, terwijl je hoofd er helemaal niet meer naar staat! We hebben mail verkeer, dus hou het hier kort! Voor jullie en de meiden een heel dikke Knuf en vooral Good Luck!!!
xxx Gerie

Ellen zei

Ik kwam hier bij toeval kijken en lees dit droeve verhaal. Ik wens jullie allen heel veel sterkte voor de komende zware tijd.
Lieve groetjes Ellen

Creanita60.blogspot.nl zei

Wat een verschrikkelijk nieuws Irene en ik wens jou en je gezin heel veel sterkte voor de komende tijd!

xxx Anita

Joanne kramer zei

....kippevel....wat een vreselijke berichten hebben jullie gekregen. Ik weet niet goed wat ik kan zeggen....Heel heel veel sterkte en kracht! groetjes Joanne

Nancy Soetaert zei

oh, wat is dit verschrikkelijk nieuws Irene! Ik duim samen met velen dat alles goed komt met je man,
groot gelijk dat je nu wat je DT-werk aan de haak hangt, belangrijkst is nu om samen met je man dit moeilijke gevecht aan te gaan!
Dikke knuffel!
Nancy

Joanne kramer zei

Ik zou jullie graag een kaart sturen als je dit op prijs stelt.... Dan zie ik graag je adres op mijn mail verschijnen> joanneskaarten@gmail.com

Marieke zei

Och jeetje wat een heftig verhaal heel begrijpelijk dat je stopt! Ik wens jou en Ben heel veel sterkte toe de aankomende periode!

Liefs,
Marieke

Trijntje zei

Hoi Irene, ik wordt koud van je nare bericht. Wat is dit vreselijk voor jullie....... hier zijn geen woorden voor. Je kan het niet begrijpen dat dit er achter weg komt. Begrijpelijk dat na deze berichten de zin in het kaarten maken helemaal weg is en dat nu zelfs geen afleiding meer geeft. Knap dat het je nog gelukt is om zo'n geweldige mooie kaart te maken. We moeten maar positief blijven en het beste ervan hopen. Ik wens jullie alle sterkte . We houden zelker contact.. groeten Trijntje.

Joke zei

Liveve Irene als je dit leest dan denk je bij jezelf.....ja en wat moet ik daar nu eens op terug schrijven, je weet het gewoon niet want alle woorden schieten dan te kort. Ontzettend veel sterkte toegewenst voor jullie beiden in deze wel heel erg moeilijke periode. We hopen en bidden dat alles goed mag komen en dat we jou volgend jaar weer terug mogen zien in blogland. Het ga jullie goed.
Je kaartje is ontzettend mooi geworden, erg leuk detail vind ik dan die leuke muzieknootjes onderin, mooi hoor. Ik snap heel goed dat je in deze situatie geen zin en vreugde kunt vinden in het kaarten maken, daar hoort toch een ander gevoel bij.
groetjes Joke

Plony zei

Hoe mooi je kaart ook is Irene...je begrijpt dat de rest van je bericht een veel grotere impact heeft. Wat een verdrietig nieuws....Ik kan proberen in te voelen hoe inderdaad je wereld op zijn kop moet staan. Ik wens jullie enorm veel sterkte en hoop dat we je ooit weer terug mogen zien in blogland.
Weet dat mijn gedachten bij jullie zijn....helpen kan helaas niemand maar ik hoop dat het je steunt dat iedereen heel erg met jullie is begaan.
Sterkte.....xxx Plony

Caroline zei

Lieve Irene, ik heb het echt even een paar keer moeten lezen om het goed door te laten dringen. Wat een hoop leed en verdriet hebben jullie moeten meemaken en nog steeds. Dat je geen zin in freubelen hebt dat is logisch. Tja, woorden schieten natuurlijk ook te kort hierin dus ik wil jullie als gezin heel veel sterkte wensen.....Lieve groetjes Caroline

Sabine zei

Ach meis toch, wat hakt dit erin. Ik had gehoopt dat je nu in een rustiger vaarwater zou komen maar niets is minder waar.... Ik vind het onwijs lief hoe je plekje bewaard blijft voor je. Ik hoop dat je in de toekomst de zin om wat te freubelen weer terug komt en dat je snel beter nieuws hebt. Ik wens jullie heel veel sterkte en ik denk aan jullie! Liefs sabine

GerJanne zei

Hoi Irene,
Vreselijk nieuws!! Na de eerder meer hoopgevende berichten nu dit!
Heel veel sterkte (zie mail)
Je kaart is beeldig! Een heel mooie, voor je Time Out.
Liefs,
GerJanne

Liesbeth zei

Hoi Irene, dat je kaart een plaatje is zou een opsteker moeten zijn, maar kan me heel goed voorstellen dat dat er niet echt toe doet als je wereld op z'n kop staat, ik hoop dan ook dat je na je time out met beter nieuws weer lekker kunt freubelen, heel veel sterkte voor jullie, ik zal in gedachten bij jullie zijn.
Liefs Liesbeth

Mieke'S zei

Wat een vreselijk nieuws!
Wens jullie heel veel sterkte met alles!
Groetjes Mieke'S

Margo zei

Oh lieve Irene,
wat een afschuwelijk slecht nieuws !
Ik kan me voorstellen dat dit er echt inhakt bij jullie allebei !
Wat jammer dat knutselen je geen afleiding en ontspanning kan brengen, ik hoop dat je iets anders vindt waar je wel enige ontspanning in kan vinden in deze moeilijke tijd !
We zien je wel terug verschijnen als je er behoefte aan hebt !
Heel dikke knuffel en veel sterkte in de komende tijd !
Liefs
Margo

Cindy zei

Ach Irene, wat een vreselijk nieuws. Natuurlijk is het te begrijpen dat je even stopt met alles. Je man is nu het allerbelangrijkste. Let ook goed op je zelf hoor. Groetjes, Cindy

Odette's kaartenhoekje zei

Lieve Irene ....
Jouw creatie heb je toch nog ondanks het vele verdriet schitterend gemaakt !
Ik ga jou ook echt missen maar de prioriteit ligt nu ergens anders.
Heel veel moed en sterkte voor jullie beiden ... Weet dat ik aan jullie denk ...
Liefs, Odette.

martine zei

Dag Irene ik heb veel bewondering hoor voor jou omdanks alle verdriet
heb je een hele mooie creatie gemaakt . ik wens jou en je gezin heel veel moed en sterkte in deze moeilijke tijd. we gaan jou zeker missen maar jou mannetje komt nu op de eerste plaats veel liefs martine

Marja zei

Jeetje Irene wat een naar nieuws weet even niet wat te zeggen.
Heel veel sterkte voor jullie beide.
Snap het heel goed dat je hoofd nu niet na freubelen staat ...je gezin is nu het belangrijkst.
Je kaartje is ondanks het je veel moeite heeft gekost een pronkstuk!!
Lieve groetjes Marja.

Marjan zei

O lieverd, wat een vreselijk nieuws, jullie hadden het al zwaar te verduren, maar dan dit nieuws...
Ik begrijp dat niets meer belangrijk is nu, behalve Ben en dus dat je geen lust meer hebt in knutselen en bloggen. Volkomen begrijpelijk.
Ook hier heel erg veel sterkte, lieverd!
Je afscheidskaart is een plaatje!! Ik hoop dat je toch ooit het kaarten maken weer kunt en zult oppakken.

Ans Gilbert zei

Lieve Irene,
ik las je bericht vanmorgen al en heb er de hele dag mee rond gelopen..wat een vreselijk slecht nieuws, ben je vol goede moed na de uitslag van de scan, eerst aansterken en dan opereren, komt dit er nog allemaal bij..onbegrijpelijk.
Ik wens jou en Ben en de meiden heel veel sterkte ..ik denk aan jullie en ga je missen op de blogs en natuurlijk je prachtige kaarten, je hebt een super mooie afsluiter gemaakt..en natuurlijk zien we je graag weer terug in blogland..
Lieve groetjes,
Ans

Nicolette zei

Ach wat een vreselijke berichten zijn dit Irene. Hoeveel kan en moet een mens meemaken. Heel veel sterkte voor jullie allemaal.
Je kaart is schitterend en ik hoop dat je in de toekomst misschien toch wel weer eens een kaart gaat maken.
Lieve groetjes Nicolette

Anita van Merode zei

Lieve Irene,
ja dit trieste nieuws wisten wij al als team en dat gaat niet onze kouwe kleren zitten!!
Vind het zo lief hoe je ons beschrijft. We gaan je leuke posten zeker misen. Wens je heel veel sterkte!
Liefs Anita

Rosina zei

Och Irene..wat een vreselijk nieuws breng je nu....dat het heel de zomer al kwakkelen was met je man ...maar dat nu in alle hevigheid al die nare uitslagen erbij komen ...moet als een mokerslag aankomen...Heel begrijpelijk dat je freubelzin ophoudt hier...nu moet je er zijn voor Ben en samen deze moeilijke tijd door...Ik wens jullie heel veel sterkte en hier brandt een kaarsje om jullie te steunen...
Je voorlopig laatste kaartje is een beauty....
Heel veel sterkte voor jullie ...ik denk aan jullie

liefs Rosina

Wybrich zei

Lieve Irene,

Wat een verdrietig nieuws over Ben.
Dan ben je wel even stil na het lezen van je bericht. Voor jullie alle twee en ook voor de meiden heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!

Groeten, Wybrich

Dora zei

Oei, Dat is niet zo mooi bericht voor jullie. Wat een spannende tijd komt eraan. Sterkte ook voor je man.
Fijn dat je plekjes wordt vrijgehouden voor je. super team!!
Prachtige kaart heb je gemaakt!!

Danoesja zei

Lieve Irene
Heel veel sterkte voor Ben en jou maar ook voor de meiden!
Je voorlopige afsluiter is een schitterende kaart voor beide challengeblogs.
Dikke knuffels, liefs Danoesja xxx

Thea zei

Lieve Irene,

Wat een schrik na wat jullie de afgelopen periode al hebben meegemaakt, hier krijg je het koud van. En dat je dan nog zo'n prachtige kaart hebt weten te maken ook al heeft het heel veel moeite gekost. Wens jullie heel veel sterkte samen met de meiden. Een kaart is onderweg.

Liefs Thea
xx

Diny zei

Lieve Irene,

Ik heb net je verhaal gelezen.....wat een heftige tijd hebben jullie achter de rug zeg!
Heel veel sterkte voor jou je man en de meiden.
Ongelooflijk knap van je dat je ondanks alles toch zo'n prachtige kaart laat zien!
Lieve groetjes en ik denk aan jullie,
Diny

Aartje zei

Lieve Irene, wat een nare berichten waren er de afgelopen tijd voor jullie. Ik wens jullie heel veel sterkte toe samen.
Je kaart is prachtig, maar dat lijkt met dit nieuws zo onbelangrijk.
Groeten, Aartje

Angelique zei

Lieve Irene, wat een vreselijk naar nieuws hebben jullie te horen gehad. Het is logisch dat er nu heel andere dingen belangrijk zijn.
Zo knap van je om dan nog zo'n prachtige time-out kaart te maken.
Ik wens jou en Ben alle sterkte toe.
lieve groetjes Angelique

Doris knippenenplakken zei

Hoi Irene ,
Heb je berichtje juist gelezen wat een vreselijk nieuws vind het heel begrijpelijk dat je gedachten nu niet naar freubelen gaat !!
Wat een prachtige kaart Irene ;
Alvast heel veeleer strekte de komende maanden voor u en je gezinnetje !!
Liefs Doris

Angela zei

Wat vreselijk dat het aansterken van Ben maar niet lukt en dat er steeds weer klachten bijkomen.
Als freubelen je geen ontspanning en energie geeft, is het beter tijdelijk te stoppen en je te richten op Ben, hoe zwaar dit ook is!
Lieve lieve Irene ik wens jou en Ben heel veel sterkte en hoop van ganseharte dat 2017 een beter jaar voor jullie zal zijn.
Hele dikke knuffel Angela

Original handmade by Janneke zei

Ach lieve Irene,
Wat een vreselijk onzekere tijd gaan jullie tegemoet... Ik wist niet dat de zorgen om Ben zo groot zijn... Je wil en kan elkaar toch niet missen en ook voor jullie meiden zal dit zwaar zijn omdat de afstand zo groot is... Dat je geen zin en energie hebt in freubelen begrijp ik best. Je time out kaartje is prachtig. Wat fijn dat je DT plekje open blijft staan voor je Irene!
Ik wens jou en Ben heel veel kracht en sterkte toe!

Liefs Janneke

Wendy Koorevaar zei

Lieve Irene,
Wat een afschuwelijk bericht lees ik net op je blog. Ik schrik er echt van en heb het 2 keer na moeten lezen. Wat een zware periode gaan jullie door en ik begrijp dat jullie hele wereld op zijn kop staat. Het is ook begrijpelijk dat je hoofd totaal niet met de hobby bezig is. Ik vind het nog knap hoe lang je nog zulke mooie kaartjes hebt kunnen maken. Ik zal je creaties zeker missen maar Dit is veel belangrijker. Ik wil jou en Ben heel veel sterkte wensen!
Veel liefs,
Wendy

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Lieve Irene,
Ik was al langere tijd je naam niet meer tegen gekomen en nu weet ik waarom.. Wat een verschrikkelijk nieuws.. Ik wens jullie heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd...
Lieve groetjes, Yvonne

Crealientje zei

Lieve Irene,
Wens jullie heel veel sterkte de komende tijd.
Beterschap voor je man, en zorg goed voor elkaar.Hoop dat het nieuwe jaar beter verloopt.
Groetjes en dikke knuffel ook voor je man, Crealientje.

martine zei

Lieve Irene, ik kom jou en je gezin een fijne kerst toewensen probeer omdanks alles er toch samen met Ben en de kinderen van te genieten
dikke knuffel van martine

Ela zei

Lieve Irene, ik had al gelezen over je time out maar nog even via deze weg wil ik jullie alle goeds toewensen in deze onzekere tijd. Hopelijk valt voor jullie in 2017 het dubbeltje de goede kant op. Veel sterkte gewenst! Groetjes Ela