zaterdag 18 april 2015

SU

Het is een beetje stil op mijn blog en er zit voorlopig ook niet veel aan te komen dus ik laat even 2 kaarten zien met een van de Stampin Up bloemen die ik voor mijn verjaardag  heb besteld. Het is de "Stippled Blossoms" en ik vind hem schitterend!!!
Makkelijk is echter anders dus ik heb er eerst heel lang mee zitten oefenen en ook Youtube bekeken voor ik het een beetje onder de knie had.


Uit witte cardstock een langwerpig kaartje en daar bordeaurode cardstock op (beide Action en niet helemaal de goede kleur natuurlijk maar ik kom zo toch aardig in de buurt dacht ik).
Het papier met de takken is ook van SU en helemaal wit maar na het bewerken met inkt komt dit te  voorschijn, hoewel de kleur in het echt niet zo fuchsia-achtig is als hier!! De grote bloem is in 2 fasen gedaan en bij de 2 kleine kun je zien hoe die fasen zijn want ik heb ze hier apart gelaten, ze zijn allemaal uitgeknipt en verhoogd opgeplakt. Ik heb hier uitsluitend met inktkleur Rose Red gewerkt en schrok van de intense kleur maar je kunt heel vaak achter elkaar stempelen en dan wordt hij steeds lichter en mooier .
"Gefeliciteerd" en wat kleine takjes heb ik met Moonlight White Brilliance inkt van Tsukineko gestempeld.
De vlinder is van Cheery Lynn  en de plakpareltjes zijn van de Action.

Met deze 2e kaart ben ik best een beetje in mijn nopjes..........oefening baart kunst hihi!


Ik heb rechtstreeks op een zachtroze glanskaart gestempeld met inkt Blushing Bride en weer Rose Red, wat een verschil met de bovenste kaart!
Een bloem en de blaadjes zijn uitgeknipt en verhoogd opgeplakt, dat geeft toch altijd een prachtig effect. De gebruikte groene inkt is trouwens van Memento maar ik ga zeker nog meer van SU aanschaffen.
Uit een "mislukt" blaadje heb ik met het Mireille ponsje een mini-vlindertje gestanst en verder nog wat glimmertjes hier en daar. De tekststempel komt van een Eline clearstamp.

Ik ben nog lang niet "uitgespeeld" dus er komt zo af en toe wel weer iets van SU langs. Het is een leuke afwisseling tussen de kaartjes met cute stempels door en prachtig voor de mensen die daar niet van houden.

Fijn weekend, geniet van het heerlijke weer!!!



 

45 opmerkingen:

Marjan zei

Ja, die is zeker mooi, deze set! De eerste kaart mag er zeker al zijn, maar de tweede..... supermooi!!! Prachtig hoe je de bloemen over de kaart hebt "gestrooid"!

Ik zie ook een nieuwe foto, leuk!

Mieke'S zei

Je hebt er schitterende kaartjes van gemaakt.
"Speel" maar rustig verder, dit is al super!
Dus 'k ben heel benieuwd naar de kaartjes die nog komen!
Fijn weekend.
Groetjes Mieke'S.

LAURA KANT zei

Oh Irene, wat een prachtige kaarten heb je gemaakt! Super mooi gedaan! Veel stempelplezier nog!

Hugs, Laura

Je@net zei

Wow...wat een mooie kaarten heb je gemaakt, Irene.
Vond de eerste al erg mooi, maar de tweede is helemaal prachtig!

Danoesja zei

Hoi Irene
Wat is dat een schitterende bloemenstempel......ik ben er weg van net als van beiden kaartjes maar ik ben toch wel verliefd op het tweede kaartje omdat die zo zacht van kleurtjes is maar dat wist je vast al.
Liefs, Danoesja

Plony zei

Prachtig zeg....geweldig! Wat heb je dat mooi gedaan en al vind ik de tweede absoluut de mooiste...die eerste is ook echt geweldig mooi hoor....heel knap gedaan.
xxx Plony

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wauw Irene, wat mooi. Prachtig die grote bloem en de kleuren vind ik schitterend. Op de tweede kaart komen ze inderdaad zachter over maar ik vind dat fellere ook heel gaaf. Van mij mag je lekker blijven spelen hoor ;p
Lieve groetjes Miranda

Scraptastisch zei

Ik kijk bij jou ook mijn ogen uit naar je prachtige kaartjes Irene! Ja dat is dan uit vogelen hoe ze dat doen hè! Maar tegenwoordig kun je alles bekijken...lang leve you tube! Maar ja dan moet je het nog doen hè! We zijn alle twee uit onze comfort zone gegaan en wat is het resultaat fantastisch van je stempelwerk!! Hier wil ik nog wel meer van zien hoor! TOP!
Liefs van Gerie

Marianne Schut zei

Hai Irene, wauwie! Wat leuk om je eerste SU kaartjes op je blog te zien! Het tweede kaartje heeft ook mijn voorkeur! Echt super mooi gedaan, het stempelen zit je in de vingers. Ben benieuwd naar je volgende SU creaties! Liefs en fijn weekend! Marianne

Marianne Schut zei

He ik zie ook weer een nieuwe profielfoto! leuk hoor! :)

Louise zei

Bij mij is het ook een beetje stil Irene, te druk met andere dingen!
Wat een schitterende kaarten heb je gemaakt, vooral de tweede echt een plaatje!

Groetjes, Louise

Angelique zei

Wat een prachtige kaartjes heb je met je nieuwe stempel gemaakt. Zeker de tweede is schitterend. Hoop dat je er nog veel mooie dingen mee gaat maken.
groetjes Angelique

GerJanne zei

Hoi Irene,
ze zijn allebei erg mooi, maar ik kan me indenken dat je met de tweede helemaal in je nopjes bent. Wat een schitterend kaartje heb je gemaakt!
En de inkt van SU bevalt je dus goed.
Ik ben nog aan het zoeken naar kleureninkt, heb al wat van SU , maar bij mij pakt die niet altijd op clear tekststempels...
Leuke foto, trouwens !
Liefs,
GerJanne

Marleen zei

Prachtige kaarten Irene, vooral de onderste vind ik helemaal super!!
Mooi gemaakt.
Lieve groetjes, Marleen

Blankina zei

Prachtige stempels en oh ja wat een prachtige verschillende kaarten. Vind ze beiden super maar de tweede is extra speciaal. Knap gedaan Irene, fijne zondag,
LG Blankina

Diny zei

Wow.....wat PRACHTIG Irene....vooral het tweede kaartje is schitterend!
Fijne zondag nog,
Diny

Lia zei

Wat je ook aanpakt: het lukt je allemaal Irene! Ik vind het echt prachtig wat je hebt gemaakt.
Leuke foto trouwens!
Lia xx

Kreatief met Maria zei

Super Irene, je hebt 2 prachtige kaarten gemaakt. Wat een leuke techniek is dit.
Groetjes Maria

Misseke zei

2 prachtige kaartjes zijn het geworden Irene en vooral de 2de is een echt wauwertje geworden: schitterend!

Groetjes,
Misseke

Ans Gilbert zei

Hoi Irene,
oefening baart kunst, inderdaad, ze zijn allebei heel erg mooi..maar de 2de is echt SUpermooi, ben benieuwd wat je nog meer laat zien,
liefs Ans

Thea zei

Ze zijn allebei prima gelukt maar ik had de onderste al eerder gezien en dat is echt een toppertje! Ik heb mijn set inmiddels ook binnen net als de Gorgeous Grunge en nog wat inkt. Dus zodra ik een gaatje vind de komende week ook maar even stoeien.

Nu even poetsen want het loopt hier wat achter, weer een drukke volle week gehad ;-)

Fijne zondag!
Liefs Thea

Paulien zei

Oh prachtig Irene!! Vooral de 2e heeft een enorme 'wauw-factor'!! ;-)
Fijne zondag!

Paulien zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Anoniem zei

Hoi Irene wat leuk je weer 'ns te lezen :) Ik vind beide kaarten echt prachtig! Je hebt de SU materialen super leuk verwerkt en de kleuren prachtig gecombineerd :) Toppertjes!!!
Groetjes Chantal

Sylvia zei

Ze zijn alle twee prachtig.Schitterende kleurtjes.

Groetjes,Sylvia.

Neline zei

2 prachtige kaarten Irene, ik vind SU ook heel erg leuk, ik heb ook al wat aardig wat in huis....alleen de tijd heb ik nog niet in huis:(
Je onderste kaart is een toppertje!
groetjes
Neline

corryskaart zei

hoi irene
nou met recht twee prachtige kaarten en juist leuk als je buiten je comfort-zone iets doet want dit is echt wonderschoon
groetjes corry

Pop's Cards zei

These are just gorgeous sweetie, big happy hugs love Pops x

Durvina zei

Heel gaaf Irene!!
Dit is inderdaad een prachtig set, mijn moeder heeft hem ook, het is inderdaad even de draai ermee te pakken krijgen maar de stamp-a-ma-jig is daar een prima hulp bij.

liefs, Durvina

Unknown zei

Wat een mooie kaart id dit geworden van deze set. Ik vind ze beiden schitterend geworden en ook heb je een mooie indeling gemaakt op de kaart.

Groetjes, Joke

Rosina zei

Prachtige kaartjea Irene....ik vind dat je dat schitterend gemaakt heb met die gestempelde bloemen....

groetjes Rosina

Wybrich zei

Die onderste kaart ....echt schitterend!!!

Renate zei

Het eerste kaartje is leuk, maar je tweede kaartje is echt fantastisch!!!
Oefening baart kunst.
Soms heb je wel eens van die periodes dat het niet gaat hoe je graag wil, maar dat komt ook wel weer goed hoor.

-xies- Renate.

Karlacrea zei

Zeker oefening baart kunst. Erg mooie kaarten geworden Irene ik ben benieuwd wat je nog meer gaat maken.
groeten Karla

Alma zei

Hallo liebe Irene, das sind so wundervolle Kreationen. Ich liebe diese englischen großen Gartenrosen, deine Karten wirken so romantisch :) und dann noch in diesen tollen rot/rosé Tönen..
ein Traum, liebe Irene
herzlichst Alma

Henriëtte zei

Wat zien je kaarten er prachtig uit Irene.

groetjes Henriëtte

Jolanda Cuper zei

Wow schitterend wat een geweldige kaarten!
Heel mooi met die SU bloemen!
Groetjes Jolanda.

Just me... zei

Ze zijn allebei plaatjes om te zien Irene... Ik heb pas ook een stempel gekocht van SU maar moet er nog mee aan de slag maar als ik jou kaartjes zie dan krijg ik wel de kriebels om ermee te gaan beginnen... Wie weer vanmiddag even in de tuin ;-)

Je vroeg je af op mijn blog of mijn kaarten met al die bloemen wel goed aan zouden komen met de post maar ik verstuur ze altijd in een bubbeltjes envelop en dat gaat eigenlijk altijd prima...

Liefs,
Diana
xxx

Alina zei

ze zijn allebei leuk, Irene, maar ik ben helemaal weg van de tweede! super!

Creanita60.blogspot.nl zei

Ze zijn alle twee prachtig maar de onderste ben ik helemaal weg van die is echt super mooi geworden!
groetjes Anita

Nicole zei

Ooohhhhh ik ben echt al weken niet meer op je blog geweest.......en bij iedereen dus.......
Een hele zomerse en mooie profielfoto zie ik ineens op je blog. En wat een supermooie SU kaarten heb je gemaakt zeg. Inderdaad heel handig en schtterend voor mensen die niet van die cute stempeltjes houden. Je hebt het er supers vanaf gebracht voor een eerste keer.
Liefs, Nicole

Sarah zei

Heel mooie kaartjes ! Liefs ☆ Sarah ☆

Colinda zei

Wouwser, wat een schitterende kaarten!!!!
Ze zijn echt super mooi!!

Scrap en Kaartenfun met Stampin-Up zei

Zo Irene aan de Stampin-Up begonnen?? Ik vind ze beide leuk, maar zoals velen zeggen nummer 2 is echt mooi geworden. Leuke ondergrond en de bloem met blaadjes is fantastisch geworden.
Je hebt de techniek al snel onder de knie. Ik vind het zo jammer dat deze set eruit gaat. Vele kleurcombinaties zijn erg mooi.
Succes met je volgende kaart met deze geweldige bloem.
Lieve groetjes Lida

Stella zei

Dee eerste is mooi; de tweede vind ik echt de klapper. Wat een juweel! Het heeft even tijd gekost maar dan heb je ook wat:) Geweldig!
XX