vrijdag 26 juli 2013

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF

Hallo Blogdinnetjes,

Is het nog een beetje vol te houden nu het niet alleen maar HEET is maar we na de langverwachte regenbuien ook een hoge luchtvochtigheid hebben???
Hier in het Noorden lijkt het wel of ik weer in Jakarta woon, die hete klamme dweil op je hoofd en helaas geen airco om even bij te komen!


Op de vlonder bij de vijver is het zeker 10 graden koeler dan op het terras bij het huis maar toch.. (zoekplaatje hihihi!!)......

                          Zal ik..?????
                         

oooooooooooooooh jaaaaaaaaaaaa lekker, pootje baden of .....................
net als de kleine Silas in Newcastle heerlijk aan zee????
Maar het einde van de hittegolf is in zicht ...........nog even volhouden en genieten!!!
Warme groetjes en een heel fijn weekend allemaal!!!

 

30 opmerkingen:

Sieta zei

Ja erg hé dit klamme weer.
Je hoeft helemaal niets te doen en het zweet loopt al omhoog op je rug.
Wij hebben hier wel z'n mobiele airco in de carevan, maar die kan er niet genoeg aan trekken om het helemaal koel te krijgen.
Maar alle beetjes helpen. Net hier weer zo'n onweersbui gehad, dus verplicht binnen zitten, maar het is nu weer droog dus ramen en deuren weer open.
Nog even geduld, volgende week gaan de temperaturen wat naar beneden.

Liefs, Sieta

CreaSjouk zei

Ja, inderdaad wat een warmte. Je ben blijkbaar ook ooit in Jakarta geweest? Ik ook.... Dus weet wat je bedoelt.

Je hebt de laatste tijd weer leuke kaarten gemaakt!

Groetjes Sjoukje

Tinie zei

je hoort me niet snel klagen, maar ik heb al dagenlang de rolluiken dicht om het nog een beetje aangenaam in huis te houden.....jeetje wat warm. Nog even volhouden Irene!!!

Groetjes Tinie

GerJanne zei

Hoi Irene,
het viel hier tot een half uur geleden heerlijk mee. Veel regen en de temperatuur was perfect. Nu voel ik de warmte ook. Gewoon rustig blijven ademhalen en met je voeten in een lauw badje.....en anders even boodschappen gaan doen in een supermarkt met airco, koel je ook vanaf...;-) Bij die exclusieve winkeltjes van mij hebben ze dank ik geen airco....;-)
Groetjes,
GerJanne

Lia zei

Nog even doorbijten, meis!!
Hier is het een mix van regenbuien en zon, dus inderdaad vergelijkbaar met de tropen. In Noord Australië, waar we 2 x waren, is het ook zo klef, dus ik weet wat je bedoelt.
Geef mij maar heel gewoon Hollands (of Engels!!) weer enne... ik ben blij met onze tuin op het noorden!
Liefs en een fijn weekend,
Lia

Anita Meijer zei

Hoi Irene, natuurlijk heb ik jou nog in mijn bloglijst staan maar moet eerlijk bekennen dat ik mede door de vakantie en de hitte niet iedere dag mijn dagelijkse blogrondje heb gemaakt, het water gutste telkens van mijn koppie maar wel alle kaartjes bekeken hoor dat dan weer wel. Mooie foto's heb je geplaatst en hier helaas maar 1 buitje gehad, stelde niets voor maar deze warmte hoeft voor mij nou ook niet zo, geef mij maar een graadje of 23 zodat je lekker buiten kunt zitten en echt kan genieten van het zonnetje. Je kaartjes van de laatste tijd zijn weer prachtig zoals altijd.
Liefs van Anita

Antoinette Voorn zei

Mooie tuin hoor! En leuk met het beekstroompje...en pffffft ik kan er niet tegen hoor, net of in een kas loopt of the jungle...verstikkend af en toe!.... Maar vanmiddag onweer en lekker verfrissende regen een tijdje heeeeeeerlijk!

Gr Antoinette

Mieke'S zei

O, heerlijk z'n stroompje!
Je ziet het, de dieren zoeken ook verkoeling.
Mooie foto's van je tuin.
Het heeft hier, Zevenhuizen ZH, vanmiddag gegoten.
Niet lang, maar heerlijk voor de planten, dieren en de mensen.
Later werd het weer zó warm!
Dus weer naar binnen en de deur dicht.
Als de zon weg is maar weer een poosje buiten zitten.
Fijn weekend.
Groetjes Mieke'S

Christine zei

Dag Irene,
Ook hier is het tropisch warm! Gewoon niet te doen, hier hou ik niet van hoor! Ik loop hier maar wat te sloffen zonder eigenlijk iets deftigs te doen. Op mijn werk is het ook warm dus daar is het ook afzien. Maar nog eventjes doorbijten want volgende donderdag is mijn laatste werkdag en ben ik zo'n 18 dagen in verlof. Heerlijk dus!!
Liefs
Christine

Thea zei

ja Irene, het is heel warm geweest ik moest vanmiddag met me moeder naar de winkel dat was heerlijk koel tot dat we weer buiten stonden ,ik zou zo weer terug naar de winkel gaan. maar goed je heb een prachtig tuin! Irene.
een hele fijne weekend
groetjes Thea

Scraptastische hobby zei

Hoi Irene
Wat een mooie foto's en prachtige tuin! Heerlijk dat kabbelende beekje, ik wist het wel mijn voetjes gingen er in, hihi. Ennuh lekker hoor dit weer hoeven we niet naar het buitenland, ik geniet er van, alles dan maar op een lager pitje en het is heerlijk om te fietsen! En voor we het weten is die mooie zomer weer voorbij!
Lieve groetjes Gerie

Tinie zei

Hoi Irene,
Hier aan de kust is het best lekker:)
We hebben er zo lang op gewacht en nu toch maar lekker genieten!! Rustig aan en af en toe even aan de kraan hangen:))
Mooie foto's heb je gemaakt!
Groetjes Tinie

Joukje zei

Hoi Irene
Wat een weertje hé, het is net of zijn we in frankrijk!
Maar als je aan het klussen bent, zo als wij op het moment doen bij Geertje dan is het wel heel erg warm.Zeg maar rustig dat we s'avonds zijn gesloopt.
Ik zou als ik jou was lekker de voetjes in het water doen!

Fijn weekend
liefs Joukje

Ans Gilbert zei

Bleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh Irene,
Hier ook heel erg vochtig en vanmiddag echt veel regen gehad..gelukkig geen onweer..Ik ga steeds pootje baden in het honden-zwembadje werkt erg verfrissend, hoop dat het volgende week wat minder zal worden..liefs van Ans

bolletjelucky.blogspot.com zei

Oooh wat een heerlijk klaterend beekje om in te gaan zitten,en die vlonder ziet er ook zéér uitnodigend uit,lieve groetjes Miranda

Rachel zei

Heerlijk weertje hè....echt Nederlands! Kan me voorstellen dat je zin hebt om in de vijver te gaan zitten! Fijn weekend, liefs Rachel

little sweet things zei

Haha, trek je het niet meer?
Gewoon voetjes in het vijvertje net als het vogeltje.
Groetjes, Sas

Je@net zei

Mooie foto's, Irene!
Echt vakantieweer, manlief en ik hebben er dan ook heerlijk van genoten. Maandag weer aan de slag :o)
Fijn weekend!

Nicole zei

Ja, dat van die natte dweil is wel herkenbaar. Maar wat zitten jullie heeeeeeeeeeerlijk zo op die vlonder bij de vijver. Boekje erbij zie ik hahahhah!! Prachtige tuin en dat vinkje......sweeeeet!! Silas heeft het goed bekeken om zijn baasjes mee te nemen naar het strand. Fijn weekend.Liefs, Nicole

Unknown zei

Hoi Irene, ik woon vrij dicht aan de kust en daar is het nog redelijk te doen (gelukkig) maar vanmorgen voor de regen was het ook wel erg klam en warm hier hoor. Nu gaat het wel weer en zit ik buiten in de schaduw ;-)

Fijn weekend, Joke

Aartje zei

Hallo Irene, afzien he. Het is hier vandaag weer goed te doen (wel kletsnat geregend). Onze kinderen hebben een aantal dagen gelogeerd bij opa en oma in Zeeland. Lekker zon zee en strand (en zwembad) en kwamen bruinverbrand weer thuis. Zelf gewoon gewerkt in een airco gekoeld kantoor en dat is prima vol te houden.
Groeten, Aartje

Ans zei

Echt vol te houden is het niet maar ja we zullen wel moeten!!!!!!
Lees net dat er volgende week weer zo,n hitte periode komt!!!!

Liefs Ans

Cornelie zei

Zeker warm, maar zoek d ekoelte op. Ik geniet met volle teugen. Weinig kleding, blote voetjes, deuren open, buiten leven, zwemmen....zálig!!!

*mieke* zei

En Irene, ben je al een beetje afgekoeld??? Wij waren er een weekje tussenuit en hebben alle dagen in en om het water doorgebracht. Goed te doen! Nu weer thuis lijkt het wel 10 graden warmer...blehhhh....het huis wil maar niet afkoelen. Ben jezelf niet even wezen pootje baden?
Liefs Mieke

*mieke* zei

En Irene, ben je al een beetje afgekoeld??? Wij waren er een weekje tussenuit en hebben alle dagen in en om het water doorgebracht. Goed te doen! Nu weer thuis lijkt het wel 10 graden warmer...blehhhh....het huis wil maar niet afkoelen. Ben jezelf niet even wezen pootje baden?
Liefs Mieke

Marjan zei

Ik kon/kan er ook slecht tegen. Mijn vijver ligt midden in de zon, dus koel is het daar dan ook niet.Ik vlucht regelmatig mijn koele huis in dan ;)
Maar nu na alle regenbuien is het een stuk koeler. Het ziet er wel naar uit, dat de zomer stevig in het zadel zit, als ik de weersvoorspellingen zie.

Diana zei

Wat een heerlijke tuin Irene, mooi die vlonder aan je vijver. Kan zelf niet zo goed tegen die warmte, was echt afzien, gelukkig is het vandaag wat minder, kunnen we even een beetje bijtanken.
Groetjes Diana.

Chantal zei

Hoi Irene,
Nou het ziet eruit als een heerlijk tuintje hoor, al geloof ik best dat het best warm kan worden. Om even op je vraag terug te komen, yep ik ben de 'bazin' van Miranda, Danoesja en Nicole, het blogwereldje is klein, haha.
Groetjes,
Chantal

Wybrich zei

Prachtige tuin heb je Irene!
We gaan weer voor een paar warme dagen......niet zo goed voor de inspiratie!

LAURA KANT zei

Hahahaha, prachtig toch zo'n mooie warme zomer! En ik dacht nog wel in Nederland heb je geen airco nodig! Uit eigen ervaring weet ik ondertussen dat je in de Chicago-area echt niet zonder kunt. In het begin vond ik het maar overdreven altijd maar die airco aan, lol! Mis je Jakarta wel een beetje?
Hugs, Laura