maandag 1 juli 2013

DT-Bijdrage Krea2Day- alleen maar stansen

Voor de candy van de maand juli heeft Cynthia een heel bijzondere uitdaging bedacht: gebruik 4 mallen van 4 verschillende merken op een kaartje van slechts 13,5 x 13,5 !
Kijk voor alle details even op de website bij Krea2Day.

Ik heb 2 kaartjes gemaakt en vond dit echt een uitdaging want ik ben nu eenmaal dol op stempeltjes inkleuren maar net als met mijn eerste CAS-kaart een tijdje geleden, leuk om weer eens uit je comfortzone te moeten.  
                      

De basis is een kaart uit Kraft gesneden en het DP is van Basic Grey ""Picadilly", de randen bewerkt  met Walnut Stain.
In het midden een mal van Noor, binnen in een Standard Circle van Spellbinders uit het DP, de Poppies van parelmoer cardstock zijn van Memory Box en de bloem heb ik weer 2 x gestanst met een foampje en meeldraden er tussen, de blaadjes onder in zijn van Crealies (CS 11)- losgeknipt van de takken- een beetje opgebold en er een foampje onder gedaan. De kleine vlindertjes zijn gemaakt met een Mireille ponsje, eerst uit het parelmoer cardstock en daar op nog een keer uit DP.
Onder in een kanten strikje met een pareltjeshartje, de groene pareltjes zijn van de Action.


De tweede is -helemaal zonder designpapier- gemaakt met een standaard glanzende roze kaart. Daar heb ik ribbels in getrokken op mijn scoreboard en de hoeken afgerond met een pons.  Er op de schitterende Floral Oval Spellbinder uit Kraft cardstock en uit roze en parelmoer linnen cardstock twee keer een  Classic Oval van Spellbinders in het midden, alle randen bewerkt met Walnut Stain.
Zowel de grote als de kleine bloem zijn gemaakt met de Floral Flourishes 1 van Noor. De grote uit heel lichtroze glans cardstock met een mooie lichtgroene brad in het hart. Deze heb ik alleen een beetje omgekruld en verder gelaten hoe hij is. Voor de kleine donkerroze bloem heb ik de twee kleinste genomen en voor de lichtroze alleen de kleine, ze nat gespoten, in elkaar gefrummeld, een beetje opengevouwen en laten drogen zonder echt te proberen er een mooie bloem van te maken. Omdat alles al glanst op deze kaart heb ik hier nog wat Stickles op gedaan.
Uit lekker ruikende, groene glanzende cardstock met een motiefje (Wibra) rozenblaadjes van de Creatable English Rose van Marianne Design en de schitterende swirl van Cheery Lynn gestanst (in stukjes geknipt en verdeeld). De twee harten zijn ook van Marianne Design, de tekststempel op het Kraft hart is van Noor en het parelmoer hartjeer op is van Xenos. De groene vlinder is ook van Cheery Lynn en heeft 3 pareltjes op haar lijfje en ook wat Stickles.

Het zonnetjes schijnt nog niet in Groningen maar er is ons zomer beloofd deze week dus lekker genieten allemaal!!



Challenges:

AnMaCreatief-22/juli-stansen

39 opmerkingen:

jolanda zei

leuk gedaan, al blijf ik met afdrukjes en vintage toch mooier vinden

marion zei

mooie kaartjes, liefs, Marion

Rachel zei

Wat een prachtig kaartje....moeilijke uitdaging hoor maar je hebt een prachtig resultaat!
liefs Rachel

Henriëtte zei

Leuke kaarten heb je gemaakt en juist leuk om eens iets heel anders te doen dan dat je gewend bent.

Groetjes Henriëtte

Ans Gilbert zei

Hoi Irene,
Pittige challenge is dit, maar je hebt 2 mooie kaarten gemaakt, de eerste vind ik echt helemaal WOW..liefs van Ans

Nicole zei

Nou laat die zomer maar komen dan......hahaha!! Wat heb je toch een schitterende kaarten gemaakt. Geweldig hoor om zoiets te creëren terwijl je duidelijk uit je comfortzone hebt moeten stappen. Het zijn beide plaatjes met weer super veel moois om naar te kijken. Liefs, Nicole

Jolanda zei

dat is idd een hele uitdaging Irene, maar je bent voor mij geslaagd hoor;0)
fijne week!
grtz Jolanda

Lia zei

Hoi Irene, ook hier, in Ridderkerk, nog geen zonnetje te zien hoor, het blijft bewolkt. Je kaartjes zijn supermooi, leuke uitdaging, misschien ga ik wel meedoen,
groetjes Lia

Mieke'S zei

Schitterende kaartjes!
Vind ze allebei heel mooi!
Succes er mee!
Groetjes Mieke'S

Ilse zei

Hey Irene,

Das toch goed gelukt, je mallenkaarten!!
En het is idd altijd leuk om even wat anders dan anders te doen.
Ik zou zeggen... Ga zo door!!
Lekker Mal!! hihi

xx ilse

Marjan zei

Smaken verschillen, de een houdt van cute of vintage enz. en de ander helemaal niet. Ik vind deze twee in ieder geval supermooi gedaan, Irene! Petje af!

Cornelie zei

Niet je ding, in ieder geval buiten je comfort zone. Niet te zien, heel mooi gedaan. Vooral de eerste kaart spreekt mij heel erg aan!

Antoinette Voorn zei

Prachtige karten hoor en supergedaan voor de uitdaging!

Gr Antoinette

Deborah zei

oh, wat een schatje! Hele mooie kleurtjes heb je ook gebruikt!
Liefs, Deborah

Aartje zei

Hallo Irene, wat een lastige opdracht deze maand, maar wat een mooie inspirerende voorbeelden heb jij gemaakt. Mooi om eens zo der afdrukje aan de slag te gaan.
Groeten, Aartje

Berlinde zei

Ook zonder plaatjes heb je twee prachtige kaartjes gemaakt Irene!
Lieve groetjes, Berlinde

Neline zei

Ik vind ze allebei helemaal supers!
groetjes
Neline

Wilma zei

Wooooow Irene.....wat een MOOIE kaartjes zijn dit. Vooral het eerste kaartje vind ik GE-WEL-DIG.....zo MOOI van kleur.
Liefs Wilma ☺☺☺

Aleida zei

Het is even puzzelen, maar dan heb je ook een geweldig mooie kaart! Heel leuk gedaan.
Vandaag ging het al beter met de zon, ook al heb ik wat verdwaalde spetters gevoeld.
groetjes,

janet zei

Heel mooi gedaan Irene, best een hele uitdaging maar het is je prima gelukt!
groetjes, Janet

Christa zei

wat een leuke kaartjes, die papavers zijn erg leuk zeg!! xx christa

Louise zei

Nou ik moet zeggen goed gelukt hoor Irene, wat een plaatjes, je hebt prachtig gebruikt van de stansen, is ook weleens leuk toch om een kaart zonder stempel te maken!
Gr.LOuise

GerJanne zei

Ha Irene,
wat een mooie kaartje heb je gemaakt! Ik vind de bovenste heel stijlvol!!
Leuke uitdaging, trouwens.
Nog een week en dan vakantie en hopelijk meer freubeltijd. In elk geval in mijn hoofd meer ruimte....
Liefs,
GerJanne

Anoniem zei

Dat is alvast hele mooie inspiratie voor een best wel lastige opdracht. Wel leuk om zoiets te gaan proberen.
Groetjes Joke

Alina zei

leuke kaartjes, Irene, de kleuren combinatie op de tweede vind ik zo mooi!!!

debby4000 zei

Wonderful, gorgeous cards
luv
Debby

Adriana zei

Wat een mooie kaarten!! Ik vind op de bovenste ook zo mooi dat je die bloemen wit hebt gedaan! Prachtig!!
Hoop dat jullie intussenb in het hoge Noorden ook wat vrolijker weer hebben gekregen!?
Liefs Adriana

Je@net zei

Twee prachtige kaarten, Irene, erg mooi gedaan!

Anke zei

Schitterende kaartjes Irene, zal wat zon sturen!
liefs Anke

bolletjelucky.blogspot.com zei

Hoi Irene,je bent zelfs twee keer de uitdaging aangegaan,goed van jou :-)
Ik vind ze allebei leuk om te zien,alles is prima afgewerkt,lieve groetjes Miranda

Ans zei

hele leuke kaartjes Irene, die zonder dp is schitterend

Liefs Ans

Pop's Cards zei

Hey sweetie, these are absolutely STUNNING perfect in every way, hugs pops x x x

Wybrich zei

Ik vind ze beide heel erg mooi! De onderste kaart is wel mijn favoriet, erg mooi met de ribbels en de ronde hoeken geven de kaart net iets extra's!
Weer eens wat anders zo zonder afdrukjes.

Scrap en Kaartenfun met Stampin-Up zei

Wauw Irene! Inderdaad voor jou een uitdaging, maar ze zijn zo mooi geworden. Moet je vaker doen, want dat gaat je zo goed af.
Alles oké? Gezellige lieve groetjes Lida

Anneke zei

prachtige en stijlvolle kaartjes en de mal van memorybox is leuk he?
ook je vorige kaartje vind ik erg leuk.
lieve groetjes van An

LottesCards zei

O, wat prachtig gedaan!!! Ik mis de stempel helemaal niet ;-) Die prachtige stans is al een plaatje opzich!!! En prachtig verwerkt.

Leuk dat je meedoet met de challenge van AnMaCreatief.

Liefs Lotte

Christa zei

Hoi Irene , leuk dat je me bent komen bezoeken .... ik had jouw naam ook al vaker gehoord. Altijd leuk om nieuwe blogvriendinnen te ontmoeten toch .... Ik ga zo eens uitgebreid je blog bekijken. Deze 2 kaarten vind ik zo ontzettend knap ; geen afdrukje en alleen maar stanzen. Je hebt er 2 mooie kaarten van gemaakt. Ik kom zeker nog eens langs hier. Creatieve groetjes van Christa.

scrapcreations-judith zei

Soms is het inderdaad leuk om weer eens wat anders te doen dan wat gewend bent. De twee kaartjes zijn in ieder geval prachtig. Leuk dat je meedoet met de julichallenge bij AnMaCreatief. Groetjes Judith

Trijntje zei

Hoi Irene, Fijn dat je lekkere dagen hebt gehad in Maastricht. Leuk dat je zo in de prijzen valt...... Deze kaarten vind ik erg leuk. DIE afdrukjes met grote ogen.... Je hebt de kaart erg mooi gemaakt, leuke kleuren Maar sorry, ik hou niet zo van die afdrukjes. Groeten Trijntje