zondag 21 augustus 2011

Tag/Boekenlegger

We freubelen er wat af! Voor jarigen, beterschapskaartjes,
als aanmoediging, voor challenges etc.etc.. En mijn man maar
foto's maken van alles dat uit de hobbykamer komt tot hij
ineens zegt............"ik heb helemaal geen boekenlegger"!!
Het is toch niet te geloven en dat terwijl hij zo veel en zo graag leest.
Dus daar moest ik natuurlijk onmiddellijk iets aan doen en dit is het
resultaat waar we allebei heel tevreden mee zijn.




Het binnenste deel is een tag die ik ooit met Anette heb gemaakt
en ik weet dus helaas niet hoe de stempel met de woorden heet.
We moesten verder met meerdere kleuren distressinkt poetsen en
er is nog iets mee gedaan waar de heattool aan te pas kwam maar
voor mij is dat compleet onbekend terrein dus meer kan ik er helaas
niet over vertellen.
Die tag stond maar te pronken op mijn boekenplank maar nu kon ik
hem dus goed gebruiken.
Eerst heb ik hem op donkerblauwe en daarna op een lichte cardstock
geplakt waarvan de randen zijn gedistressed  en bewerkt met Walnut Stain.
De stapel boeken en Edwin zijn natuurlijk van Magnolia en ingekleurd met Derwent.  
In een oud schoolboek van dochter Sylvia kwam ik het plaatje achter Edwin tegen. Iets beters had niet gekund dus uitgeknipt en met inkt een beetje oud gemaakt.
De houten appel (aangegeten door de boekenwurm) komt weer uit zo'n doosje vol leuke houten vormpjes.
Aan de strik van touw hangt nog een charm van een klokje want de tijd vergeet je maar zo als je met je neus in een spannend boek zit.

Dus dames....een wijze les......vergeet niet af en toe iets voor je lief te maken !

Lieve groetjes,



Challenge:

40 opmerkingen:

Jitske zei

Super leuke tag Irene !
Mijn voorbeeldkaartjes op mijn blog waren voor de beurs in Den Bosch, vorige week.
Ik las dat jij in Zwolle bent geweest en daar goed geslaagd bent !
Groetjes Jitske

CARDS BY JOL AND ART BY JOL zei

ziet er super gaaf uit, nu zal je man met nog meer plezier lezen.

groetjes jolande

Dreja zei

Wundervoll! Superschön gewerkelt!

Vielen lieben Dank für deine Teilnahme an der Stempelsonnenchallenge.

LG Dreja

Alle mooie dingen zei

wat leuk gemaakt.. en wat grappig dat je man er zelf mee kwam!
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com/

Wilma zei

Hallo Irene,
Je man zal en mag heel blij zijn met deze SUPER boekenlegger ☺☺☺
Enneh.....distressen was misschien niet nodig geweest.....als je man heel veel leest komen de randjes er toch wel zo uit te zien. Nee.....ik vergis me.....hij zal er heeeeel zuinig op zijn.....dan blijft hij zo MOOI als hij nu is.
Nog een fijne ☼-dag toegewenst.
Liefs Wilma

Elly zei

Het ziet er erg mooi uit,achtergrond past ook mooi bij de andere dingen!
Daar word vast met plezier naar gekeken en gebruikt!

Groetjes Elly

Marlies zei

Wat heb je een super mooie boekenlegger voor je man gemaakt! Prachtige details erop, een super geheel!
groetjes, Marlies

arjette zei

Wat heb je dat geweldig mooi gemaakt Irene!!! Echt super!!!

gr. arjette.

Hanny zei

Wat een prachtige boekenlegger Irene.

groetjes Hanny.

Summer-design zei

Hallo Irene,

Laat ik nou al jaren geleden een boekenlegger voor mijn mannetje hebben gemaakt, maarrrr hij is er zo zuinig op dat die ,m nooit gebruikt haha, staat gewoon te pronken op zijn hobbykamer, ook goed.

Maar om op jou boekenlegger terug te komen, vind het een leukerd, en hoop dat je mannetje er veel plezier van mag hebben!

Groetjes, Wietske

*mieke* zei

Ik dacht...die ken ik al! Maar dat komt omdat ik deze al in het echie heb mogen bewonderen bij je thuis! Ik ben mijn gemaakte tag ook aan het bewerken, zo wordt het een echte 'Mieke'...haha!
Groetjes Mieke

Marijke zei

Wauw Irene, mooi zo'n tag/boekelegger (eigelijk zonde om te gebruiken) De achtergrond is supermooi gemaakt, zoiets wil ook eens maken. Leuk de verschillende details die je nog toegevoegd hebt, zoals dat appeltje en tekst. Manlief zal er beslist heel blij mee zijn.
Liefs, Marijke en Chantal

Aleida zei

Hij is super! Die zal hij met veel plezier gebruiken!
En jij hebt weer genoeg spulletjes om hem nog heel lang foto's te laten maken van al je creaties!
groetjes,

marion zei

Wat is ie supergaaf zeg ! Prachtige tag Irene ! Liefs, Marion

corryskaart zei

wat een toffe boekenlegger,erg mooi van kleur!
groetjes van corry

Jolanda Cuper zei

Geweldig wat een ontzettend gave tag! Het verhaal erachter vind ik echt super schattig! Heel erg lief!
Groetjes Jolanda.

Miranda zei

Geweldig.... Ja je moet ze wel te vriend houden hoor en zeker als ze iedere keer van die mooie foto's maken !!
Maar hier kun je mee thuis komen
Groetjes, Miranda

Aartje zei

Hallo Irene, wat een mooie boekenlegger, bijna te mooi om te gebruiken...
Groetjes Aartje

Cynthia zei

Wat een mooie boekenlegger heb je gemaakt. Ben alleen wel heel erg benieuwd hoe je man hem vond! En wat ontzettend goed/knap dat je je op de beurs aan je lijstje hebt gehouden. Stiekem moet ik toch bekennen dat ik ook wel wat heb gekocht wat niet op mijn lijstje stond hi hi maar wel pas nadat ik had wat ik wilde hebben en nog wat centjes over had hi hi.

Groetjes,

Cynthia

hennie zei

Enig Irene!
Dank voor je wijze les.
Vanavond mijn bennie nog blij gemaakt met een heerlijk creatief broodje, o wat vond hij mij weer de ideale vrouw.
Liefs hennie.

Jolanda zei

Een hele leuke tag Irene!
mooie details!
grtz Jolanda

little sweet things zei

Dank je wel voor de lieve reactie op mijn blog.

Toevallig heb ik voor mijn man en voor mezelf ook net deze week een boekenlegger gemaakt maar dan een dubbele met magneettape ertussen zodat je hem over een bladzijde kan schuiven en hem door het magneetje ook niet kwijtraak.
Maar zo leuk als die voor je man waren ze niet hoor.
Was hij er blij mee?

Groetjes, Sas

Cynthia zei

Ik ga nog net niet weer thuis wonen hi hi maar ik denk dat het 1 hooguit 2 minuten lopen is naar paps en mams dus heerlijk dichtbij en dan toch eens proberen samen te knutselen. Ik ben intussen al druk aan het inpakken dus eigenlijk heb ik nu al geen tijd om te freubelen maar ja al die nieuwe spulletjes van de beurs schreeuwen ook om aandacht hi hi en had mezelf zaterdagavond even lekker vrij gegeven. Op 6 september krijgen wij de sleutel en dan gaat mijn man met zijn vader klussen in het huis en blijf ik in ons 'oude' huis om daar alles in te maken en verhuisklaar te maken en voor het demonteren van alles staat paps mij bij. Nog 2 weekjes en dan is het zover en de tijd gaat nu zo snel hi hi dus ik denk dat het pas in oktober of november wordt voordat er een kaartje komt want de plannen is een maand verbouwen en dan verhuizen dus waarschijnlijk half oktober over en ja dan moet alles nog zijn plekje krijgen en even de rust weer terug vinden maar we hebben er zo'n zin is dus dat maakt alles goed. Zo dat was weer een heel verhaal hi hi.

Groetjes,

Cynthia

Cynthia zei

ha ha lees het nog eens door staat er ineens 'om in te maken en verhuisklaar te maken' maar dat moet natuurlijk zijn 'om in te pakken' ha ha

Lenie Hempen zei

Hoi Irene

Wat een prachtige boekenlegger heb je voor je Man gemaakt.
Echt super mooi gemaakt hoor.
Daar zal Manlief wel blij mee zijn.


Gr Leny Hempen

Tina zei

Guten Morgen liebe Irene,
wunderschön ist das geworden. Der kleine Kerl macht sich toll auf den Büchern.
Vielen Dank für die Teilnahme an der Stempelsonnenchallenge.
Liebe grüße
Tina

Ans zei

Dit ziet er supergaaf uit, daar zal hij blij mee zijn. Leuk ook dat de tag nu van pas komt, soms maak je dingen en zet je het weg en doe je er niets mee mee.

Liefs Ans

Antoinette zei

Ja hoor wat leuk Irene!! hehehe!! Oh...that's strange...it should be live by now as I was a day late ????
Anyhoo, I love your Edwin tag or is he a bookmark :)He is PERFECT hun!! I will have to ink up more tildas and edwins but I am totally hooked on Teddy Bo;) he is soo cute! Dag en tot ziens, kusjes Annie xXx

Jacqueline (Sjakkie) zei

Wat een super gave boekenlegger voor je man gemaakt. Hij is echt prachtig met hele mooie details.
Groetjes van Jacqueline

greet zei

Wat een supermooie boekenlegger voor je man. Je moet hem toch belonen he voor het maken van je foto's.
Groetjes Greet

cheryl zei

oh wow hun this is just amazing the image,deatail on this is just brilliant just love it hugs cherylx

GerJanne zei

Hoi Irene,

wat een mooie boekenlegger heb je voor je man gemaakt!! Net een klein kunstwerkje. Ik hop maar dat hij het niet zonde vindt om hem te gaan gebruiken...... . Nou ja, kun je hem altijd nog inlijsten, want hij is werkelijk superleuk!!

groetjes,

GerJanne

Liberta zei

Hai Irene,

Je hebt je man echt een mooie boekenlegger gegeven.
Hij is beeldschoon.
Zonde om in je boek te leggen je kan hem beter bovenop je boek doen hihihihi.
Ja af en toe iets liefs doen voor elkaar is nooit mis.

Liefs,Lieb

Seija zei

Ein wunderrschönes Lesezeichen!
Danke für deine Teilnahme an der Stempelsonnenchallenge!
Lg Michi

Kaatje zei

heel mooi gedaan!

groetjes,
Annika

Jopie zei

Hoi Irene,

Wat geweldig lief van je man dat hij alle foto's voor je maakt en ja dan moet je inderdaad iets terug doen. Ik vind het een super boekenlegger, prachtig gemaakt en ik ga eens verzinnen of ik er ook een voor mijn man kan maken want die leest ook graag. Wat die zeilboot betreft is niet moeilijk hoor ik had een patroon ervoor maar wel een gepriegel met die kleine houten stokjes e.d. maar wel leuk om te doen.
groetjes jopie

Thea zei

ziet er heel mooi uit hoor groetjes thea

Alina zei

heel erg mooi, Irene, ik ben ook dol op dat jongetje!
bedankt voor al je super leuke reacties!
groetjes, Alina

chantal en sygrid zei

wouw schitterende boekenlegger irene
erg mooi gemaakt
liefs chantal & sygrid

Andrea zei

This is gorgeous. Thanks for joining us at the Ribbon Girl this month, we hope to see you again soon